نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است اختیارات شوراهای شهر و روستا را محدودتر می‌کند.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیارات شوراها را محدود می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا موحدی زاده در هفتاد و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با تصویب این لایحه محدوده قانونگذاری شوراها و اختیارات در وضع عوارض محدود می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها از محل عوارض اداره می‌شوند اظهار داشت: در صورت تصویب لایحه یاد شده باید تمام شوراها مصوبات مربوط به عوارض را برای تایید به مرکز بفرستند که این کار غیرمنطقی است و جواب نمی‌دهد.

وی گفت: هر شهر و منطقه‌ای درآمد و شرایط ویژه دارد و شوراهای هر منطقه با توجه به این شرایط عوارض را وضع می‌کنند لذا این مهم نه تنها بی‌نظمی و مشکل ایجاد نمی‌کند بلکه حسن کار است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نمایندگان باید توجه داشته باشند عواقب کاهش اختیارات شوراها دامنگیر خودشان خواهد شد.

وی اظهار داشت: شوراها پل ارتباطی بین مردم و نظام هستند و نه تنها نباید تضعیف شوند بلکه باید اختیارات آنها افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: آمریکا باید بداند تحقیر ملت ایران و هر ملت دیگر جواب نمی‌دهد و با تحریم‌ها به خواسته‌های خود نمی‌رسند.

موحدی زاده افزود: تعامل برای دستیابی به صلح همچنان باید ادامه یابد اما این اقدام باید در شرایط برابر باشد، ملت ایران تحمل زورگویی را ندارد و تسلیم ظلم نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بر اساس امنیت ملی عمل کنیم ادامه داد: داشتن روابط خوب با کشورهای همسایه ضروری است چرا که امنیت منطقه به معنای امنیت ماست و حرکات دور از عقل و منطق نباید شکل گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.