یک فعال سیاسی گفت: جنبش های دانشجویی باید به گذشته خود که همان تعیین و تکلیف در اوضاع کشور بود، بازگشت کنند.

جنبش های دانشجویی در تعیین و تکلیف های کشور ورود کنند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی باقرزاده ظهر امروز در همایش سیاسی غیرقابل اعتماد با موضوع استکبارستیزی و نفوذ در سالن آمفی تئاتر عطار دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد نیشابور اظهار کرد: در گفتمان استکبارستیزی دو نوع گفتمان دنبال حق و دنبال باطل وجود دارد. 
این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مبارزه با استکبار حقیقتی ماندگار است، تاکید کرد: ما برای تعطیلی «اوین» و «اوین ها» در کشور انقلاب نکردیم بلکه ما برای مبارزه با استکبار دست به قیام زدیم، همانگونه که در طول تاریخ افراد بسیاری مقابل استکبار ایستادند که از جمله آن می توان به مهاتما گاندی اشاره کرد. 
وی با طرح این پرسش که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه چه کردیم؟ گفت: اولین خون مبارزه با استکبار ستیزی که در دانشگاه ریخته شد در ۱۶ آذر رخ داد.
باقرزاده با اشاره به این پرسش که سفارتخانه ایالات متحده آمریکا در کشورها چه می کند، افزود: آمریکا سه هدف اصلی در کشورها مدیریت می کند که شامل موسیقی، موادمخدر و فضای جنسی است و در واقع استکبار فرهنگی را در جوامع رواج می دهد. 

این استاد دانشگاه و دانش آموخته فیزیک هسته‌ای با اشاره به اینکه استکبار فکری از استکبار فرهنگی مهم تر است، تاکید کرد: جوانان و دانشجویان با تفکر انقلابی باید استکبار فکری و فرهنگی را مدیریت کند.
مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید به دنبال تفکر جوان لیبرال باشند، خاطرنشان کرد: عده ای در داخل هستند که در مسائل گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی معتقد «به غرب خوب» نیستند، اما در مقابل گروهی دیگر اعتماد کامل به غرب پیدا کرده اند. 
باقرزاده با تصریح اینکه امروز دانشجویان ما باید به تفکر تمدنی دست یابند، افزود: دورانی دانشجویان ما در مباحث کشور تعیین و تکلیف می کردند، جنبش های دانشجویی باید به گذشته خود بازگشت کنند و در تعیین و تکلیف های کشور دخیل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.