نماینده مردم ورامین گفت: ایران چه لوایح اف ای تی اف را تصویب کند و چه نکند و همچنین چه در لیست سیاه اف ای تی باشیم یا اینکه نباشیم، تحریم‌های ثانویه نمی‌گذارند جمهوری اسلامی ایران عملیات اقتصادی انجام دهد.

چه لوایح FATF تصویب شود و چه نشود، ایران نمی‌تواند عملیات اقتصادی انجام دهد

قدس آنلاین: سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به لوایح CFT  و پالرمو گفت:  زمانی که معاهده برجام اجرایی شد، غربی‌ها بهانه عدم اجرای تعهد خود را FATF اعلام کردند و گفتند ما می‌خواهیم تعهداتمان را عملیاتی کنیم اما موانعی برای انجام این کار وجود دارد که بایستی آنها را رفع کنید.

تحریم‌های ثانویه آمریکا فوق FATF است

وی در ادامه افزود: به همین خاطر است که دولت این لوایح چهارگانه را به مجلس ارجاع داد؛ اما الان آمریکایی‌ها از برجام خارج شده‌اند و تحریم‌های ثانویه آمریکا برگشته‌اند؛ بنابراین تحریم‌های ثانویه فوق FATF است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به این مسئله که اگر این لوایح از سوی مجمع به تصویب برسند، اشاره و تصریح کرد: حالا ایران چه عضو اف ای تی اف شود و چه نشود و همچنین چه در لیست سیاه اف ای تی باشیم یا اینکه نباشیم تحریم‌های ثانویه نمی‌گذارند جمهوری اسلامی ایران عملیات اقتصادی انجام دهد.

ضرورتی ندارد که لوایح سی اف تی و پالرمو بررسی شود

نماینده مردم ورامین در ادامه افزود:  بنابراین ما دیگر اضطراری نداریم که این موضوع را بررسی کنیم؛ چرا که این مسئله برای زمانی بود که برجام وجود داشت و مقرر شده بود که غربی‌ها به تعهدات خود پایبند باشند و آن را عملیاتی کنند و در واقع بهانه آنها FATF بود.

 نقوی حسینی تاکید کرد: در حال حاضر که غربی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند چون تحریم‌های ثانویه وجود دارد؛ بنابراین فعلا پرداختن به این موضوع ضرورتی ندارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج گلبابای ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
    0 0
    ابراز حسن نیت در کارها نشان از بلوغ فکریست یاضعف؟؟!!