دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری همچون نقشه راه برای همه ایرانیان است.

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچون نقشه راه برای همه ایرانیان است

به گزارش قدس آنلاین، طوبی کرمانی در نشست «رمز پیروزی و مانایی جمهوری اسلامی ایران و نماد مقاومت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد بیان کرد: این بیانیه برای تمامی افرادی که سیستمی فکر می‌کنند و نظام‌مند عمل می‌کنند، به مثابه نقشه راه است.
وی با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) را در ابعاد مختلف می‌توان بررسی کرد، گفت: به ‌نظرم گام دوم انقلاب اسلامی گام جهانی‌شدن ما است.
این استاد تمام دانشگاه تهران به اهمیت مقاومت در وحدت اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه توجه خاصی به آیات قرآنی و عبرت‌آموزی از تاریخ دارند.
وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید نام برد و گفت: ویژگی‌های انقلاب اسلامی مانند ترکیب ابتکاری جمهوریت و اسلامیت، هماوردی با دو قدرت بزرگ شرق و غرب، عدم خیانت به آرمان‌های اصیل و مقاومت در برابر توطئه‌ها در گام اول برشمرده شده است.
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان به عوامل پیروزی با توجه به این بیانیه اشاره و ابراز کرد: با قدرت خدا و شکوه الهی به میدان آمدن، چهارچوب‌ها را شکستن و طرحی نو انداختن، کلیشه‌ها را به هم ریختن و دین و دنیا را کنار یکدیگر دیدن، از جمله این عوامل به شمار می‌رود.

عوامل و چرایی مانایی انقلاب
وی درباره عوامل و چرایی مانایی انقلاب اسلامی نیز گفت: رهبر معظم انقلاب، شعارهای فطری و جهانی مانند آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری که هرگز کهنه‌ نمی‌شوند و همچنین دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی را از عوامل مانایی می‌دانند.
کرمانی اضافه کرد: البته نباید فراموش کنیم که نظریه انقلابی به معنای ساختن است، نه تاختن و استمرار انقلاب بر حرکت است، نه جمود.
وی ادامه داد: زنده و پویا بودن همچون یک موجود زنده، داشتن اراده آهنین، حضور دائمی مردمی و عدم انفعال، دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاها و حساسیت مثبت به نقدها، پرهیز از حرف‌های بی‌عمل، جوشش انقلابی همراه با نظم سیاسی و اجتماعی، دیدن کاستی‌ها و اقدام به درمان، پایبندی به اصول، نظام‌سازی، حفظ خطوط اصلی و قرمز، فهم درست بایدها و واقعیت‌ها و عدم خموشی و رکود، از دیگر عوامل و چرایی مانایی برطبق این بیانیه است.
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه تحریم‌ها از سوی دشمن برای ما یک فرصت است، تصریح کرد: در اثر این تحریم‌ها، شکوفایی علمی و اندیشه‌ای بروز می‌کند و راهکارهای درست یافت می‌شود. بنابر این باید قدر آنها را دانست.
وی با بیان اینکه مقاومت کردن به معنای یاری دادن خداست، گفت: بزرگ‌ترین داشته ما مقاومت است، اگرچه مقاومت هزینه و قربانی دارد، اما نهایت آن پیروزی است. البته هزینه مقاومت نیز بسیار کمتر از تسلیم است.
کرمانی با اشاره به اینکه خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در گام دوم نیز بیان شده است، ابراز کرد: امیدواری و نگاه خوش‌بینانه به آینده، بهره‌مندی از تجربه‌های گذشته، ایمان به ظرفیت‌های انسانی و سرزمینی، اعتماد به نفس و جوان‌گرایی، از جمله کلید واژه‌های این بیانیه است.
وی افزود: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی نیز از جمله سرمایه‌های ذکر شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.
همچنین در این نشست نکاتی با محوریت ارکان و اهداف انقلاب اسلامی با سه عنصر حاکمان، حکیمان و ملت و اراده ملی، برکات بزرگ انقلاب، حال کنونی انقلاب اسلامی ایران، انتخاب مسیر مقاومت توسط حضرت امام خمینی(ره) و معرفی اجزای این مقاومت، نگاه کنش‌گران(جوانان)، لزوم مطالعه تاریخ گذشته کشور و... بیان شد.
یادآور می‌شود، این نشست به عنوان یکی از نشست‌های تخصصی گام دوم انقلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور جمعی از اهل علم و پژوهش برگزار شد.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.