ترکیه نخستین موشک بومی کروز دریایی خود را در حالی با موفقیت آزمایش کرد که قرار است این موشک جایگزین موشک آمریکایی «هارپون» شود.

ترکیه نخستین موشک کروز دریایی بومی خود را با موفقیت‌ آزمایش کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رئیس صنایع دفاعی ترکیه امروز (دوشنبه) گفت که این کشور نخستین موشک کروز دریایی را با موفقیت آزمایش کرده است.

به نوشته روزنامه «حریت»، «اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه گفت که موشک «آتماکا» از کشتی جنگی «کینالایدا» شلیک شده است.

موشک کروز آتماکا توسط شرکت «راکتسان» ساخته شده و  انتظار می‌رود نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به تولید انبوه رسیده و در اختیار ارتش ترکیه قرار گیرد. قرار است این  موشک جایگزین موشک ضد کشتی «هارپون» ساخت آمریکا شود.

این در حالی است که پیشتر برخی رسانه‌ها از تلاش‌های ترکیه در ساخت یک ناو هواپیمابر خبر داده بودند. نشریه آمریکایی «دیلی بیست» در این زمینه نوشت که  ترکیه در حال افزایش بنیه نظامی خود است و به همین منظور قصد دارد ناو هواپیمابر چند منظوره بسازد.

بر اساس این گزارش، ناو هواپیمابر ۲۲۵ متری ترکیه «آناتولی» نام دارد و در سال ۲۰۲۱ عملیاتی می‌شود و قرار است برای حمل جنگنده، بالگردهای هجومی، تانک، نیرو و ترابری لجستیکی در اطراف مدیترانه، اقیانوس هند و اطلس استفاده شود. (جزئیات بیشتر)

به نوشته روزنامه حریت، آنطور که شرکت راکتسان اعلام کرده آتماکا یک موشک ضد کشتی با دقت بالا، برد طولانی، با قابلیت شلیک سطح به سطح  است که می‌تواند در قایق‌های گشتزنی و ناوچه‌ها استفاده شود.برد این موشک هدایت‌شونده نیز بیش از ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.