خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه آمار مسمویت های مصرف مشروبات الکلی مرگبار به ۲۷ نفر افزایش یافته است، گفت: در همین رابطه ۳ نفر تا کنون فوت و یک نفر نیز نقص عضو شده است.

تعداد مسمومیت های مصرف مشروبات الکلی مرگبار در استان به ۲۷ نفر افزایش یافت
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری با اعلام این خبر گفت: طی هفته جاری متاسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی مرگبار توسط تعدادی از جوانان استان ۳ نفر فوت، یک نفر نابینا و تعداد ۲۷ نفر نیز مسموم شده اند.
این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه با تلاش ماموران انتظامی عامل اصلی نیز شناسایی و در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به همراه ۴ نفر متهم دیگر که در عملیات های جداگانه دستگیر شده بودند به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: تا کنون یک هزار و ۴۷۳ لیتر متانول که در ساخت این مشروب مرگبار استفاده می شد نیز کشف و ضبط شده است.
فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه مصرف اینگونه مشروبات بسیار خطرناک بوده و عواقب بسیار بدی را به دنبال دارد گفت: خانواده های عزیز در این رابطه بسیار نقش تاثیر گذاری دارند و باید برای فرزندان خود عواقب استفاده از هرگونه مشروبات الکلی را مدام گوشرد کنند.
در همین رابطه دکتر "امیر بیگدلی" پزشک فوق تخصص نفرولوژی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز بیان داشت: مسمومیت با متانول در واقع به دنبال مصرف الکل های دست ساز ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: فرد مصرف کننده ۶ تا ۲۴ ساعت پس از مصرف به علایمی نظیر منگی، تهوع و استفراغ، افت سطح هوشیاری و کاهش دید دچار می شود.
این مقام مسئول حالت نمای برفی و جرقه زدن در میدان بینایی و در نهایت نابینایی را از دیگر علایم مصرف متانول اعلام کرد و اظهار داشت: به طور معمول هر فرد پس از مصرف متانول به تنفس های سطحی و تند، اختلالات متابولیکی شدید مانند افزایش تولید اسید در بدن دچار می شود.
وی با بیان این که بیشترین عوارض مصرف متانول بر روی بینایی و سیستم تولید اسید و باز بدن رخ می دهد، عنوان کرد: در طی متابولیسم متانول اسید فرمیک ایجاد می شود که زمینه ساز آسیب شدید و برگشت ناپذیر عصب بینایی است.
دکتر بیگدلی اختلال در خون رسانی به ارگان های حیاتی نظیر قلب و مغز را از دیگر عوارض مصرف متانول برشمرد و تأکید کرد: با ایجاد هریک از علایم ذکر شده پس از مصرف الکل هرچه سریع تر به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه کنید تا در مراحل اولیه با درمان به موقع از عواقب جبران ناپذیر یا عوارض طولانی مدت پیشگیری شود.وی نسبت به مصرف هر نوع الکل با متانول و با بدون آن هشدار داد و خاطرنشان کرد: خطر ابتلا به عوارض کبدی نظیر کبد چرب و سیروز کبدی با مصرف هر نوع الکل افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.