معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی حجم اعتبارات ابلاغ شده طرح اشتغال روستایی به این استان را شش هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: تاکنون ۷۴ درصد از این مبلغ در قالب تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در خراسان رضوی پرداخت شده است.

۷۴ درصد تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان امروز  افزود: میزان پرداختی از این اعتبارات شامل چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات برای شش هزار و ۵۷۸ طرح به منظور ایجاد ۱۳ هزار و ۷۱۳ نفر شغل بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال خراسان رضوی، بانک کشاورزی باید حداکثر تا پایان آبان ماه جاری جذب اعتبارات طرح اشتغال روستایی را به بیش از ۷۵ درصد برساند تا بتوان میزان جذب این اعتبارات را برای کل استان به ۸۰ درصد رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۳۴۲ طرح با اعتبار هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه کشاورزی به بانک کشاورزی استان ارائه شده که از این تعداد، پرداخت به ۳۸ طرح اشتغال‌زا به تصویب رسیده است.

رسولیان افزود: در بخش صنعت نیز از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، پرداخت ۳۱۷ میلیارد ریال از سوی بانک‌ها به ۱۲ طرح اشتغال‌زا در حال بررسی است.

وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای "طرح نجات" در هشت منطقه حاشیه شهر مشهد به منظور ایجاد اشتغال‌های خرد و خانگی و همچنین اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تخصیص یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: این طرح با هدف تبدیل مشهد به شهر بدون معتاد و فارغ از اعتیاد با همت استانداری خراسان رضوی، ستاد استانی مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه‌های مرتبط تهیه و تدوین شده و در آن حاشیه شهر به هشت منطقه تقسیم شده است.

رسولیان افزود: در مجموع هشت منطقه مورد نظر طرح نجات در حاشیه شهر مشهد ۶ هزار و ۱۵۱ نفر بیکار دارد که در این طرح به افراد بیکار آموزش رایگان مهارت آموزی ارائه و طرح‌های اشتغال‌زا نیز تامین مالی می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز مسئولیت آموزش رایگان کارآموزان در طرح نجات را برعهده گرفته است که تاکنون ۲۸۸ نفر به میزان ۴۴ هزار و ۳۰۰ ساعت آموزش‌های لازم را فراگرفته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  گفت: در نشست روز گذشته کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان ۳۴ طرح به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی مشهد و سایر شهرستان‌ها بررسی شد که از این تعداد ۲۷ طرح به تصویب رسید.

رسولیان افزود: این طرح‌ها در حوزه نساجی، دامداری، شهرک گلخانه ای، توربین و ژانراتور، بسته‌بندی سبزیجات صیفی، بسته بندی زعفران، ریخته‌گری، خشکبار، نیروگاه کوچک مقیاس، کاشی و سرامیک، خوراک دام، خوراک آبزیان، دامداری‌ها، بسته‌بندی قارچ و غذاهای نیمه آماده است.

وی ادامه داد: ابلاغیه طرح‌های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور که به دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی ارسال شده است به این استان نیز ارسال و سهم آن مشخص شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی  گفت: این طرح‌ها مربوط به وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و همچنین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است.

رسولیان افزود: برش استانی طرح‌های وزارت نیرو در خراسان رضوی تامین آب شرب ۵۵ روستا با هشت هزار و ۵۸۱ خانوار و ۳۵ هزار و ۷۴ نفر جمعیت، انسداد حداقل هزار حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه، نصب ۳۸۰ دستگاه کنتور آب چاه‌های کشاورزی، تعویض ۱۰ هزار کنتور برق در مشهد و ۲۰ هزار کنتور برق در استان و تولید هشت مگاوات برق توسط نیروگاه‌های تولید پراکنده و خورشیدی را شامل می شود.

وی ادامه داد: برش استانی طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در خراسان رضوی توسعه اراضی کشاورزی به میزان چهار هزار و ۶۱۵ هکتار، تولید ۲ هزار و ۳۸۵ تن گیاه دارویی، انجام عملیات آبخیزداری و حفاظت خاک در ۹۹ هزار و ۷۱۰ هکتار و اصلاح ۶۹۲ هزار و ۱۳۲ نهال را شامل می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی  گفت: برش استانی طرح‌های وزارت آموزش و پرورش در خراسان رضوی شامل برون سپاری و توسعه مشارکت در حوزه کارو دانش در قالب اجرای طرح‌هایی به ارزش ۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان می‌شود.

رسولیان ایجاد هفت هزار و ۹۹۶ شغل در خراسان رضوی را سهم این استان از طرح‌های محول شده از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری ذکر کرد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.