۵۷ درصد از مجموع دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در مناطق شهری این استان سکونت دارند و از این تعداد بیش از ۳۰ درصد دانش آموزان ساکن کلانشهر مشهد هستند.

۵۷ درصد دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد خراسان رضوی ساکن شهرها هستند

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در حال حاضر این نهاد در استان از  ۲۵ هزار و ۵۸۸ دانش ‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی حمایت می کند و به آنان خدمات ارائه می‌دهد.
حبیب الله آسوده افزود: ۵۷ درصد از دانش آموزان شامل ۱۴ هزار و ۴۷۹ دانش آموز در مناطق شهری و ۴۳ درصد شامل ۱۱ هزار و  ۱۰۹ دانش آموز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد:  ۴۸ درصد این دانش آموزان با جمعیت ۱۲ هزار و ۷۴۰ نفر دختر و ۵۲ درصد آنها با جمعیت ۱۲ هزار ۸۴۸  نفر پسر هستند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از تحصیل ۵۱ درصد از دانش آموزان تحت حمایت این کمیته در مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: از مجموع دانش آموزان تحت حمایت ۱۲ هزار و ۹۳۱ دانش آموز در مقطع ابتدایی، هفت هزار و ۳۷۲ دانش آموز در متوسطه اول، چهار هزار و ۸۲۰ دانش آموز در متوسطه دوم و ۴۶۵ دانش آموز تحت حمایت در مقطع پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

آسوده افزود: با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هیچ دانش‌آموزی از خانواده های تحت حمایت این نهاد در خراسان رضوی به علت فقر از تحصیل باز نمانده است.

وی ادامه داد: این نهاد در شرایط اقتصادی فعلی، در کنار خانواده‌ها و دانش آموزان نیازمند خواهد بود و از کسانی که به دلیل فقر مالی قصد ترک تحصیل‌ داشته باشند حمایت می‌کند و در صورتی که مردم، دانش آموز بازمانده از تحصیلی را می‌شناسند او را به کمیته امداد معرفی کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: این نهاد علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش آموزان تحت حمایت خود، در تقویت امور تحصیلی، ایاب و ذهاب، تامین هزینه کتب درسی و اسکان خوابگاهی به آنها خدمات ارائه می‌دهد.

هم اکنون بیش از نیم میلیون نفر در استان ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی در قالب بیش از ۲۲۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.