دو میلیارد و ۷۵ هزار تن کالا به ارزش ۹۳۴ میلیون دلار در هفت ماهه امسال از گمرک‌ها و بازارچه‌های مرزی استان صادر شد.

۹۳۴ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن رشدی ۳۰ درصدی داشته است اما از نظر ارزش ۲۸ درصد کاهش یافته است.

امید جهانخواه  افزود: وزن و ارزش صادرات کالا در مدت مشابه سال قبل به ترتیب یک میلیارد و ۵۹۸ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار بود.

وی اضافه کرد: اقلام عمده صادراتی در هفت ماهه امسال زعفران، روغن‌های سبک، فرآورده‌های نفتی به جز بنزین، پسته‌ها با پوست تازه و خشک، میله‌های آهنی یا فولادی بودند و کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و ازبکستان بیشتر سهم کالاهای صادراتی از خراسان رضوی در این مدت را به خود اختصاص دادند.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: در هفت ماهه امسال ۱۶۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از گمرک ها و بازارچه‌های مرزی وارد استان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۶ درصد و در ارزش یک درصد رشد یافت چرا که میزان واردات کالا در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۸ میلیون دلار بود.

جهانخواه افزود: در این مدت پنبه، کلرور پتاسیم، ابریشم خام و گوشی تلفن همراه بیشترین اقلام وارداتی به خراسان رضوی را تشکیل دادند و کشورهای ازبکستان، امارات متحده عربی، ترکیه و چین بیشترین سهم را در صادرات کالا به این استان داشتند.

وی اضافه کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در هفت ماهه امسال، تراز بازرگانی خارجی گمرک های خراسان رضوی در این مدت مثبت و معادل ۷۳۴ میلیون دلار بود.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد واقع در مرز افغانستان و باجگیران واقع در مرز ترکمنستان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.