مدیرعامل موسسه انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) گفت: هرچه قدر میزان مشارکت بخش خصوصی در برگزاری نمایشگاه کتاب افزایش یابد به ارتقای کیفی و کمی این رویداد کمک بیشتری می‌کند.

مشارکت بخش خصوصی به ارتقای نمایشگاه کتاب مشهد کمک می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسین سعیدی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد افزود: در صورتی که مسئولیت برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد به اتحادیه ناشران و کتابفروشان واگذار شود نتیجه‌ بهتری به لحاظ حضور بیشتر ناشران و کتاب‌های خوب به دست می‌آید.

وی اضافه کرد: تاکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نمایشگاه کتاب مشهد را در سطح کمی و کیفی مناسبی برگزار کرده است اما برای رسیدن به حداکثر بهره‌برداری فرهنگی و موثر در اقتصاد فرهنگ، بهتر است نمایشگاه کتاب را صنف ناشران برگزار کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد بر عملکرد آنها نظارت کند.

مدیرعامل موسسه انتشارات آستان قدس رضوی گفت: ماهیت برگزاری نمایشگاه و ایجاد فضایی برای عرضه محصولات ناشران همواره مورد استقبال این صنف قرار می‌گیرد و ناشران فرصت‌های این چنینی را مغتنم می‌شمارند.

سعیدی افزود: هرچه قدر بتوان بخش خصوصی و اتحادیه ناشران را در برگزاری نمایشگاه کتاب مشارکت داد و آنها را درگیر برگزاری این نمایشگاه کرد به همان میزان حضور ناشران خوب و کتاب‌های پرمخاطب در چنین رویدادهایی بیشتر می‌شود و هر چه قدر از حضور ناشران در نمایشگاه کتاب کاسته شود به همان نسبت عرضه کتابهای "زرد" و فاقد محتوای مطلوب و استانداردهای لازم نیز بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که بتوان از همه ناشرانی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می‌یابند برای شرکت در نمایشگاه مشهد نیز دعوت به عمل آورد این اقدام به ارتقای کمی و کیفی بیشتر نمایشگاه کتاب مشهد کمک می‌کند.

مدیرعامل موسسه انتشارات آستان قدس رضوی گفت: این آستان با توجه به نقش حمایتی خود در برپایی نمایشگاه کتاب مشهد حضور همه جانبه‌ای داشت به گونه‌ای که همه موسسات فرهنگی و دانشگاه‌های وابسته به این نهاد، کتاب‌های خود را در نمایشگاه عرضه کردند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.