هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشورمان که دیروز با دیدار فولاد و پرسپولیس شروع شــده بود، عصر امروز با انجام دو بازی حســاس ادامه می‌یابد و ســایر بازیهای این هفته پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شــد.

رضا خداشــناس/

 هفته دهم لیگ برتر فوتبال کشورمان که دیروز با دیدار فولاد و پرسپولیس شروع شــده بود، عصر امروز با انجام دو بازی حســاس ادامه می‌یابد و ســایر بازیهای این هفته پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شــد. اما در بازی‌های امروز سپاهان در دیدار فینال گونه لیگ در اصفهان میزبان تراکتور است و اســتقلال تهران در ورزشــگاه آزادی از صنعت نفت آبادان پذیرایی خواهد کرد.مروری داریم بر مهمترین بازی‌های این هفته.

 جنگ صدرنشینی در نصف جهان

 بدون شــک حســاس‌ترین بازی هفته دهم لیگ برتر در اصفهان برگزار خواهد شــد؛ جایی که تیم‌های اول و دوم جدول به مصاف هم می‌رونــد و به نوعی جنگ صدرنشــینی را برگــزار می‌کنند.

دیدارهــای این دو تیم همیشه جذاب و پرحاشــیه بوده است به خصوص مواقعی که امیرقلعه نویی ســکان هدایت یکی از این دو تیم را برعهده داشــته است. از ســوی دیگر نتایج ضعیف این دو تیم در دو هفته گذشته و از دست دادن امتیازهای مهم در دو بازی قبلیشــان ســبب شده تا دیگر مدعیان بــه آنها نزدیکتر شــوند و بازی امروز به واقع برای سپاهان و تراکتور حساسیتش چند برابر شــود.

ژنرال به خوبی میداند شکســت برابر دنیزلی یعنی از دست دادن صدرنشینی و تساوی برابر تراکتور یعنی تهدید صدرنشینی از سوی دیگر مدعیان و در آن سو مصطفی پاشــا هم به این نکته واقف است که پس از شکست سنگین از استقلال، دست خالی برگشتن از نصف جهان به تبریز به نوعــی تهدید جایگاهش در نیمکت تراکتور خواهد بود.

 از نــکات جالب این دیدار می توان به تقابل کیانی که روزگاری کاپیتان تراکتور بود با تیم سابق خودش و همچنین احسان حاجصفی که روزگاری محبوب اصفهان بــود و حالا کاپیتان اول تبریز و از همه مهمتر امیر قلعه‌نویی و مصطفی دنیزلی سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس اشاره کرد.

این نکته را نیز باید یادآور شــد که تراکتور 6 سال است در اصفهان نتوانســته سپاهان را ببرد و شــاید این مرتبه دنیزلــی این رکورد را بشــکند هر چند کار ســاده‌ای نیست.

 شانس استقلال برای جهش در جدول

 چهار پیروزی پیاپی در لیگ برتر کافی بود تا استقلال را از انتهای جدول بالا بکشــد و به عنــوان یک مدعی معرفی کند تا خاطرات بد هفته‌هــای اول لیگ از ذهن هواداران این تیم پاک شود.

حالا شاگردان استراماچونی در هفته دهم لیگ برتر به فکر پنجمین پیروزی پیاپی و البته امیدوار به جهش و قرار گرفتن در رده سوم جدول هســتند. آبی‌های پایتخت با توجه به تقابل مدعیان در بالای جدول فقط به کمی شانس نیاز دارند تا هفته دهم لیگ را با عنوان سومی به پایان رسانند.

 پس از پیروزی دیروز پرسپولیس مقابل فولاد، تساوی احتمالی سپاهان با تراکتور و بازی مستقیم آبی‌ها با صنعت نفت با توجه به بازی شــهرخودرو مقابل پارس جنوبــی که جمعه برگزار میشود اتفاقاتی است که میتواند سبب جهش شاگردان استراماچونی به بالای جدول شود.

البته نباید فراموش کرد که حریف استقلال تیم کوچکی نیست و با نتایج درخشانی که در این فصل کسب کرده اکنون با 16 امتیاز در رده پنجم قرار گرفته و شکست این تیم حتی در آزادی کار راحتی نخواهد بود. حضور اسکوچیچ کروات که به خوبی با فوتبال ایران آشناست و نتایج خوب صنعت نفت در مقابل بزرگان لیگ با این مربی در این فصل بیانگر این نکته است که استقلال روز آسانی نخواهد داشت.

9 بازی و تنها یک شکست برابر پرسپولیس کارنامه موفق مرد کروات صنعت نفت است.

 رؤیای صدرنشینی شهرخودرو

 پس از دوبازی بالا دیگر دیــدار مهم این هفته جمعه ساعت 16 در ورزشــگاه امام رضا(ع) مشهد بین دو تیم شــهر خودرو و پارس جنوبی جم برگزار خواهد شد که اطلاع شــاگردان یحیی گل محمدی از نتایج دیگــر مدعیان به نوعــی از نکات مثبــت این دیدار برای شــهرخودرو است.

بدون شــک گل محمدی و شــاگردانش کار ســختی را برابر گل گهر قعرنشین نخواهند داشت و امروز چشم به اصفهان و ورزشگاه نقش جهان دارند تا نتیجــه دلخواه آنان رقم خورد؛ فقط کافی است تا بازی ســپاهان و تراکتور برنده ای نداشته باشــد، آنگاه شــهر خودرو عصر جمعه و با حمایت هوادارانش با یک پیروزی دلچسب خود را به امتیاز 20 می رســاند و هم امتیاز با سپاهان در صدر قرار می گیرد، البته با یک بــازی کمتر که میتواند برگ برنده یحیی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.