وزیر خارجه اردن در حالی از آزادی قریب‌الوقوع دو اسیر اردنی خبر داده که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از سفر یک مقام امنیتی ارشد این رژیم به اردن خبر دادند.

سفر محرمانه یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی به اردن

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اَیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز دوشنبه (دیروز) در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «هبه اللبدی» و «عبدالرحمن مرعی» دو شهروند اردنی در بند رژیم صهیونیستی تا آخر این هفته آزاد می‌شوند.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق برای آزادی این دو شهروند پس از گفت‌وگوها، تماس‌ها و تحرکات گسترده اردن و با هماهنگی نهادهای مربوطه صورت گرفت.

در این بیانیه به نقل از الصفدی آمده است که دولت اردن با دستور مستقیم «عبدالله دوم» شاه اردن قضیه مربوط به بازداشت این دو شهروند را پیگیری و اقدامات لازم برای آزادی آن‌ها را اتخاذ کرده است.

در همین ارتباط «حاتم» برادر هبه در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که وزارت خارجه اردن به ما گفته که هبه پنجشنبه آینده آزاد می‌شود و پس از آزادی به درمان و رسیدگی نیاز دارد به خصوص اینکه بیش از ۴۰ روز اعتصاب غذا کرده بود.

هبه عبدالباقی ۲۰ آگوست گذشته در حالی که به دیدار خانواده خود در جنین واقع در کرانه باختری رفته بود، توسط رژیم صهیونیستی بازداشت و به مدت پنج ماه به بازداشت اداری(بدون محاکمه) محکوم شده است.

عبدالرحمن مرعی نیز دو سپتامبر گذشته در حالی که برای شرکت در جشن عروسی یکی از بستگانش به کرانه باختری سفر کرده بود، بازداشت شد حال آنکه او دچار بیماری سرطان است و تا کنون چند بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

از سوی دیگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد که «مائیر بن شبات» رئیس شورای امنیت ملی این رژیم روز دوشنبه(دیروز) به اردن سفر کرده و در دیدار با الصفدی جزئیات آزادی این دو شهروند اردنی را بررسی کرده است.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که سفیر اردن در تل‌آویو که اخیرا به کشورش فراخوانده شده بود، طی چند روز آینده به تل‌آویو بازمی‌گردد.

منبع: فارس

  انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.