مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی برای جذب گردشگر از جامعه هدف شیعیان هندوستان با جمیعیتی حدود ۵۰ میلیون را آغاز کرده ایم که با حضور سفیر ایران در هند انجام شد.

جذب گردشگر از جامعه ۵۰ میلیونی شیعیان هند

به گزارش قدس آنلاین ابوالفضل مکرمی فر با بیان این مطلب افزود: در این جلسه رئیس دفاتر خدمات مسافرتی استان و تعدادی از فعالان حوزه گردشگری حضور داشتند.
او ادامه داد: نخستین اقدام از سوی اداره کل برگزاری نمایشگاه برای معرفی ظرفیت های گردشگری این استان خواهد بود.
مکرمی فر گفت: هم چنین با توجه به علاقه مندی های مردم هندوستان این نمایشگاه به ارائه ظرفیت های فرهنگی خواهد پرداخت و در حوزه های مختلف مذاکراه با مقامات گردشگری هندوستان انجام خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: شرکت های گردشگری خراسان رضوی با شرکت های گردشگری هندی مرتبط خواهند شد و در زمینه جذب گردشگر از هند همکاری خواهند کرد.
او یاد آورشد: در برنامه جذب گردشگر از هندوستان، تنها زیارت مدنظر نیست بلکه توزیع این گردشگر بین شهرهای دیگر استان مد نظر است.
مکرمی فر گفت: در ۲۸ شهرستان ظرفیت اقامت وجود دارد و آژانس ها نیز فعال اند و برای جذب گردشگر و همکاری با آژانس های گردشگری هند آماده همکاری هستند. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که خراسان رضوی ظرفیت جذب گردشگر با سطوح مختلف درآمدی را دارد، تصریح کرد: وجود بیش از ۲۶۰۰ تاسیسات گردشگری، شامل ؛ شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی، هتل، هتل آپارتمان، متل ؛ خانه مسافر، اقامتگاه بوم گردی و مجتمع رفاهی بین راهی است.
وی افزود: امیدواریم با همکاری وزارت امورخارجه  شاهد حضور مشتاقان بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) درمشهد باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت برقراری پرواز مستقیم از شهرهای مختلف هند به مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به این که شرایط اقامت مطلوب در مشهد فراهم است، در صورتی  برقرار پرواز مستقیم جذب زائر و گردشگر از این کشور تسهیل می شود.
هم چنین علی چگنی سفیر ایران در هند به شرایط اقتصادی  و اجتماعی هند اشاره کرد و گفت: جمعیت هند حدود یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون نفر است که ۲۵۰ میلیون نفر مسلمان و ۵۰ میلیون نفر نیز شیعه هستند.
وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ هند اقتصاد چهارم جهان شده و نرخ تورم در این کشور ۴ درصد و بالاترین نرخ رسد اقتصادی ۷.۴ درصد است.
او به سابقه تاریخی و ارتباطات فرهنگی بین هند و خراسان اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی و مشهد برای جذب زائر و گردشگر از هند در اولویت قرار دارد و مستعد ترین استان برای جذب گردشگر از این کشور، خراسان رضوی است.
چگنی به ظرفیت های اقتصادی هند اشاره کرد و افزود: جمعیت هندی بازاری برای کالاها و محصولات ایرانی است و در حال حاضر نیز برخی محصولات از جمله زعفران و خشکبار خراسان از طریق افغانستان به این کشور وارد و مورد مصرف مردم هند قرار می گیرد.
او تاکید کرد: هند اقتصاد رقیب ما نیست بلکه اقتصاد مکمل ماست.
سفیر ایران در هند به تسهیل شرایط ورود هندی ها به ایران اشاره کرد و یادآورشد: دریافت ویزای ایران توسط هندی ها طی یک سال گذشته ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است و با افزایش ورود هندی ها به ایران ، خود هندی ها مبلغ شرایط فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ایران شده اند.
گفتنی است: در این جلسه برقراری پرواز های مستقیم از برخی شهرهای هند به ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.