مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هست و امسال در استان با کمبود ۱۶ هزار نفر نیرو مواجه بودیم.

کمبود ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در حاشیه آیین گشایش دانشگاه فرهنگیان(خواهران) شهرستان قوچان که در سالن همایش‌های زنده‌یاد ماه‌منیر اکرمی این دانشگاه برگزارشد، در جمع خبرنگاران عنوان‌کرد: خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هست و امسال در شروع سال تحصیلی با کمبود ۱۶ هزار نفر نیرو مواجه بودیم.

وی ادامه داد: برای جبران کمبود نیرو حدود ۴ هزار و ۶۰۰ نفر از طریق خرید خدمات آموزشی، حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق تعیین تکلیف حق‌التدریس، نهضتی و... تأمین شد و ۸ هزار نفر دیگر از طریق حق‌التدریس، نیروهای شاغل و بازنشستگان تأمین گردید و در حال حاضر کلاس خالی در استان نداریم.

خدابنده اظهارکرد: دو پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی‌نژاد با تمام ظرفیت کار می‌کنند و امسال برای استان چهار برابر سال‌های گذشته افزایش ظرفیت انجام گرفت به طوری‌که سهمیه ما سال قبل ۴۶۰ نفر بوده‌است اما امسال به ۲ هزار نفر رسید و از محل ماده ۲۸ نیز در گذشته ۲۸۰ نفر پذیرش داشتیم که این تعداد امسال به یک‌هزار نفر رسیده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل این افزایش پذیرش با توجه به نیاز استان، لازم بود فضاهای جدیدی را برای دانشجویان پیش‌بینی کنیم و شهرستان قوچان نیز از جمله شهرهایی است که از گذشته تربیت معلم و دانش‌سرا داشته‌است و این پتانسیل چه به لحاظ فضای فیزیکی و چه نیروی انسانی در قوچان وجود داشت و ما با دو رشته آموزش ابتدایی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان قوچان که یکی از واحدهای دانشگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بود، راه‌اندازی کردیم و امیدواریم برای سنوات آتی مرکزی مستقل در این شهرستان داشته‌باشیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.