سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از ادامه کاهش تعهد ایران به برجام ابراز نگرانی کرده و از تهران خواسته به پایبندی به این توافق بازگردد.

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران

قدس آنلاین: سخنگوی اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) از تصمیم ایران برای برداشتن گام تازه‌ای در جهت کاهش تعهد به توافق هسته‌ای ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «از اعلامیه امروز رئیس‌جمهور [حسن] روحانی برای کاهش بیش از پیش تعهد ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک، نگران هستیم.»

این بیانیه می‌افزاید: «به ایران توصیه می‌کنیم تمام فعالیت‌هایی را که با تعهدات این کشور ذیل برجام ناهمخوان هستند، به عقب بازگرداند... حفظ برجام به شکل فزاینده‌ای دشوار شده است.»

جمهوری اسلامی ایران امروز اعلام کرد که در چهارمین گام از روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، از فردا تزریق گاز به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تأسیسات زیرزمینی فردو را آغاز می‌کند. بر اساس برجام، این تأسیسات قرار بود به مرکز تحقیق و توسعه و تولید ایزوتوپ‌های پایدار بدل شود.

گام تازه ایران، ادامه مسیری است که اردیبهشت ماه امسال در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای آغاز شد. تهران می‌گوید در صورتی که طرف‌های باقی‌مانده در برجام به تعهدات خود عمل کرده و آثار منفی تحریم‌های آمریکا را جبران کنند، حاضر است گام‌های برداشته‌شده را به عقب بازگرداند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.