وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که راهکار بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای قبلی خود ذیل برجام این است که طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود ذیل این توافق چندجانبه عمل کنند.

توصیه ظریف به طرف‌های اروپایی برجام: به تعهدات خود پایبند باشید

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه در یک پیامی توئیتری به طرف‌های اروپایی برجام یادآوری کرد که ایران تنها در صورتی به تعهدات پیشین خود ذیل برجام باز خواهد گشت که آنها نیز به تعهدات برجامی خود در قبال ایران عمل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی که ایران را به تخلف از برجام متهم کرده و خواستار بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام شده‌اند، اظهار داشت: «پاسخ ما به تروریسم اقتصادی و باج‌گیری، به‌عکس آن چیزی بود که به دونالد ترامپ قبولانده شده بود. چهارمین گام ما در تعلیق یکی از مفاد برجام، در پاراگراف ۳۶ برجام، به‌عنوان پاسخی به نقض عهد ایالات متحده و تروئیکای اروپا پیش‌بینی شده است. راه‌حلی آسان برای اتحادیه اروپا و تروئیکای اروپا: به تعهدات خود پایبند باشید، ما این مسیر را بر خواهیم گشت.»

ظریف همچنین ذیل پیام توئیتری خود تصویری از مصاحبه یک سال پیش «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا را که ابراز اطمینان کرده ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر نخواهد گرفت، قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.