حرم مطهر رضوی، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی موعود (ع) غرق عزا و ماتم است.

سوگ زائران حرم رضوی در ماتم شهادت یازدهمین امام شیعیان

به گزارش قدس آنلاین، حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) غرق در ماتم و عزا است. همزمان با فرا رسیدن هشتم ربیع الاول سالروز شهادت مظلومانه یازدهیمن اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت در مشهد  با حضور در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت، ولی عصر (عج) عزاداری می‌کنند و یاد این دو پیشوای عالمیان را گرامی داشتند.

 شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) ضمن عرض تسلیت به امام هشتم(ع) با برپایی آیین‌های سوگواری، در غم شهادت جانسوز حضرت امام حسن عسکری (ع) بر سرو سینه زده و اشک ماتم می‌ریزند.

 حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت این امام همام میزبان ده‌ها زائر و دلبسته ائمه اطهار برای شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (ع) است.

 خیابان‌های منتهی به بارگاه منور رضوی نیز سیاهپوش است و جمع کثیری از زائران نیز با پای پیاده در حال تشرف به بارگاه رضوی هستند.

اقامه نماز شکر برای آغاز امامت مهدی موعود (عج) و طلب تعجیل در فرج ایشان بخش دیگری از مراسم حرم مطهر رضوی در شب هشتم ربیع الاول بود.

مراسم عزاداری ویژه بانوان نیز در روز شهادت این امام مظلوم با عنوان خورشید سامراء در رواق حضرت زهرا (س) همراه با سخنرانی و روضه خوانی برگزار می‌شود.

برگزاری حلقه‌های معرفت، جوانه‌های معرفت، سخنرانی در مسجد گوهرشاد و همچنین برگزاری سخنرانی ویژه زائران غیر ایرانی از دیگر برنامه‌های شب و روز شهادت امام حسن عسکری (ع) در حرم مطهر رضوی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.