سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان تربت جام به هزار و ۶۸۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۰ درصدی سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای در تربت جام

به گزارش قدس آنلاین، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی جاری افزایش ۴۰ درصدی سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای در تربت جاممیانگین تولید متوسط این محصول در اراضی مستعد شهرستان در هر هکتار به بیش از ۵۵ تن می‌رسد.

علی ممیزی با بیان اینکه ۲۰ هکتار مزارع ذرت علوفه‌ای در این شهرستان به روش‌های نوین آبیاری کشت می‌شود افزود: در سال جاری در راستای حمایت از کشاورزان این محصول بیش از ۲۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان ذرت کار این منطقه توزیع شد.

وی گفت: تولید ذرت علوفه‌ای در تربت جام افزون بر ۳۵۰ خانوار بهره‌بردار دارد که عمده اراضی این محصول در کشتزارهای بخش نصرآباد این شهرستان است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام افزود: سال گذشته بیش از ۶۶ هزار تن ذرت علوفه‌ای در تربت جام تولید شد و سرمازدگی سال گذشته به ۱۰ درصد مزارع این محصول خسارت وارد کرد.

ممیزی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد ذرت تولید شده در تربت جام به شهرستان‌های باخرز، تربت حیدریه و نیشابور ارسال می‌شودگفت: کشاورزان باید قبل از سرمای پاییزه محصول خود را برداشت کنند در غیر این صورت با کاهش کمی و کیفی محصول دچار ضرر و زیان می‌شوند.

وی افزود: ۹۵ درصد بذور مصرفی در مزارع ذرت این شهرستان از تولیدات داخلی است و هرسال برداشت این محصول از اواسط شهریور آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.