عضو مجلس خبرگان رهبری امام حسن عسکری(ع) را زمینه‌ساز ولایت و رهبری حضرت حجت معرفی کرد و گفت: خلفای وقت که دنیا را یکدست از آن خود می‌دانستند و خاتمه رشته ولایت و امامت بنی‌هاشم را خوانده بودند غافل‌اند از آن‌ که حضرت مهدی پرچم‌دار جهان اسلام است.

 امام حسن عسکری(ع) زمینه‌ساز ولایت حضرت حجت بودند

به گزارش قدس آنلاین سیدهاشم بطحائی ، با اشاره به ضروریات جامعه در امر ولایت و رهبری اظهار داشت: ولایت و رهبری نه‌تنها در جهان اسلام بلکه در کل جامعه بشریت با عنوان مهم‌ترین مسئله حیات شناخته‌ شده چرا که رهبر جامعه اسلامی با کنترل و نظارتی دقیق بر امور جامعه به آن جهت داده و با به‌کارگیری تدابیر خاص آن را از فروپاشی و هرج‌ و مرج در امان نگه می‌دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با برشمردن ارکان اسلام مسئله ولایت و امامت را از ضروریات جامعه دانست و تصریح کرد: رهبر حقیقی اسلام برای هدایت بندگان خدا نمایندگی حضرت احدیت بر روی زمین را عهده‌دار است که تکلیف پیامبری با تکمیل دین خدا و ابلاغ کامل آن بر رسول خاتم(ص) روشن شد.

وی حضور ائمه معصومین(ع) را در اجرای سیاست‌های جامعه بسیار مهم تلقی کرد و افزود: بنا بر مصلحت‌هایی وجود حضرت حجت در زمینهٔ آمادگی برای ارتباط با واسطه و حفاظت از جانشان مخفی ماند به‌نحوی‌که خلفای وقت خاتمه رشته ولایت را با امام حسن عسکری(ع) می‌دانستند.

استاد حوزه و دانشگاه امام حسن عسکری(ع) را زمینه‌ساز ولایت و رهبری حضرت مهدی معرفی کرد و یادآور شد: خلفای وقت که دنیا را یکدست از آن خود می‌دانستند و خاتمه رشته ولایت و امامت بنی‌هاشم را خوانده بودند غافل‌اند از آن‌که حضرت مهدی(عج) پرچم‌دار جهان اسلام است.

وی مجتهدین جامع‌الشرایط و مراجع تقلید را در زمان غیبت کبرا از نمایندگان عام آن حضرت برشمرد و گفت: با شناخت امام زمان(عج) توسط اشخاصی که در غیبت صغرا با عنوان رابطین خاص بین حضرت و مردم بودند و امروز نیز با مراجعه و توجه به حضور رابطین عام امام از آفات زمانه در امان هستیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.