معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت شهرستان استان به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

برگزاری الکترونیکی انتخابات در هشت شهرستان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، حسن جعفری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، پیرامون ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی که در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز چهارمین جلسه ستاد انتخابات برگزار شد و قرار است این جلسات تداوم‌یافته تا با همدلی و هم‌افزایی انتخابات خوبی را در استان برگزار کنیم.

وی افزود: طبق ماده ۲۳ قوانین انتخابات نیز، مأموریت اجرا و مسئولیت حسن جریان انتخابات بر عهده وزارت کشور است.

جعفری بااشاره به اینکه تمهیداتی برای برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: درگام اول، آموزش مجریان انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در استان همه فرمانداران، بخشداران و افراد دخیل در حوزه انتخابات در حال آموزش هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: تمهیدات دیگری نیز در حوزه اجرای انتخابات است که روند اجرای قانون انتخابات، بر اساس بندهای ۱۸ گانه ستاد انتخابات در دستور کار است. درزمینهٔ پشتیبانی، نیازها و نیروی انسانی موردنیاز تعیین‌شده افراد موردنظر در این زمینه مشخص هستند.

وی افزود: احراز هویت در انتخابات دوره یازدهم به‌صورت رایانه‌ای بوده و حدوداً در هشت شهرستان استان نیز انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، همچنین اقدامات موردنیاز درزمینهٔ نحوه برگزاری انتخابات، تعداد صندوق‌های مورد نیاز و اقدامات پس از برگزاری انتخابات مخصوصاً درزمینهٔ اعلام نتایج، صورت گرفته است.

جعفری با تأکید بر اینکه انتظارات ویژه‌ای از رسانه‌ها داریم تا گفتمان انتخابات را به‌عنوان گفتمان ملی در سطح جامعه در حوزه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و ملی تسری دهند، بیان کرد: رسانه‌ها درزمینهٔ مشارکت مردم که باعث مشروعیت، افزایش اقتدار جمهوری اسلامی، حفظ منافع ملی و توسعه حقوق شهروندی می‌شود، تأکید داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه سال جاری، دستور آغاز به کار ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات است که هم‌زمان با آن هیئت‌های اجرایی تشکیل و به بررسی صلاحیت داوطلبان می‌پردازند.

جعفری به‌مرور جریان انتخابات دوره یازدهم استان پرداخت و گفت: ۱۸ حوزه نمایندگی، ۱۲ حوزه انتخابیه و ۱۷ فرمانداری به‌عنوان حوزه‌های اصلی  و ۴۴ بخشداری به‌عنوان حوزه‌های فرعی انتخابات حضور دارند. همچنین هفت کمیته با ۶۳ عضو حضور دارند که این تعداد نسبت به دور گذشته ده درصد افزایش داشته است. همچنین حضور بانوان در کمیته‌ها نسبت به دور قبل  سه برابر شده تعداد نه نفر از بانوان اضافه‌شده‌اند. تعداد حوزه‌های رأی‌گیری دور قبل سه هزار و ۵۰۸ حوزه بود که پیش‌بینی می‌شود در دور جدید ده درصد به این آمار افزوده  شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عوامل نظارتی و اجرایی سال ۹۴ تعداد ۶۳ هزار نفر حضور داشتند، افزود: پیش‌بینی می‌شود در دور یازدهم، بالغ‌بر ۷۵ هزار نفر در این زمینه حضور داشته باشند. همچنین داوطلبین دور قبل ۸۵۵ نفر بوده که شامل ۱۰۸ نفر از بانوان  و ۷۴۵ نفر آقا که تقریباً از این مجموع ۸۱۴ نفر در هیئت‌های اجرایی تأییدشده و مابقی انصراف یا رد صلاحیت شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در انتها بیان کرد: میانگین کشوری مشارکت مردم در انتخابات مجلس دوره دهم ۶۰ درصد بوده که در خراسان رضوی نیز میانگین همین اندازه بوده است.

مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.