معاون اداری‌مالی دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه قسم می‌خورم در ایران اعتقادی به علم وجود ندارد، گفت: این کشور در 40 سال گذشته از دانشگاهیان استفاده نکرده و از دانشگاهیان فقط به عنوان تابلو استفاده می‌کنند.

وقتی معاون اداری‌مالی دانشگاه فردوسی مشهد قسم میخورد
به گزارش قدس آنلاین ، حسین انصاری در نشست تخصصی «تغییر اقلیم منابع آب و امنیت غذایی» که در سالن شورای دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: واقعیت این است که  کشور ما اعتقادی به علم ندارد و ما تا این دیدگاه را اصلاح نکنیم هیچ عملکرد مثبتی نخواهیم داشت. این کشور در 40 سال گذشته از دانشگاهیان استفاده نکرده است فقط از دانشگاهیان به عنوان تابلو استفاده می‌کنند. هر پیشرفتی در جهان رخ می‌دهد از مسیر دانشگاه می‌گذرد درحالی که ایران چنین عمل نمی‌کند.

وی افزود: ما برای یک موضوع علمی در این کشور بسیار زحمت می‌کشیم تا این موضوع علمی را در کشور جا بیاندازیم. قسم می‌خورم در ایران اعتقادی به علم وجود ندارد زیرا اگر اعتقادی به علم وجود داشت، پایه اصلی علم که داده‌ها هستند، پیشرفت مناسبی می‌کرد. ما داده موثق و کافی در کشور و بر اساس وضعیت محلی کشور نداریم و همه اطلاعات و داده‌ای که در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد جهانی است.

انصاری ادامه داد: امکان ندارد بدون بحث دیتا و دانش، اصلاحی در کشور رخ دهد. ۵۰ سال است در این کشور می‌گویند که دانشگاه‌ها کار بلد نیستند. هیچ جای دنیا همچین دیدگاه را نسبت به دانشگاه ندارند. این یک واقعیت است و من امیدوار نیستم که این دیدگاه اصلاح شود، درحالی که  در دانشگاه‌های ما بسیاری از بزرگان و اساتید مطرح دنیا وجود دارند. این مشکلات ناشی از عدم اعتقاد به علم است.

معاون اداری مالی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: همه افراد نخبه در دنیا و در ایران، از دانشگاه‌های مادر خارج شده‌اند. در حوزه نظامی اعتقادی به علم پیدا شد به نام دلایل، دانشگاه‌ها کمک کردند و نتیجه آن را هم دیدند. رسانه‌ها، مردم و اعضاء اهل قلم این کشور باید به متخصصین هر حوزه علمی اجازه اظهار نظر بدهند. هرجا اشتباهی رخ دهد، در آینده و طبق تجربیات بعدی اصلاح می‌شود.

این استاد کشاورزی دانشگاه فردوسی تاکید کرد: در سال گذشته 75 درصد بودجه دولتی را شرکت‌های دولتی بلعیده‌اند. درحالی که دانشگاه‌ها برای 500 میلیون گیر هستند. تا زمانی که این مشکلات اصلاح نشوند، تغییری صورت نمی‌گیرد. تغییر اقلیم ظرفیت‌ها و چالش‌هایی دارد که باید از طریق علم رفع شوند.

ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.