چهارمین کنگره بین‌المللی دو سالانه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، هفتم و هشتم آذرماه در مشهد برگزار می‌شود.

مشهد میزبان چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی

 

به گزارش قدس آنلاین ، علی کاظمیان  رئیس کنگره بین‌المللی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت: در این کنگره، سیاستگذاری به منظور ارتقای سلامت دهان و دندان برای همه، مهم‌ترین رویکرد‌های پیشگیرانه در دندانپزشکی بالینی از زاویه تخصص‌های مختلف دندانپزشکی، یافته‌های جامعه‌شناختی و روانشناختی در القاء رفتار‌های پیشگیرانه، ارزیابی خطر پوسیدگی در مطب دندانپزشکی و عوامل اجتماعی و اقتصادی موثر بر سلامت دهان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


او تصریح کرد: یکصد مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده که از این تعداد ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به شکل پوستر ارائه می‌شوند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار استاد از کشور‌های استرالیا، انگلستان و آمریکا نیز به صورت ویدیوکنفرانس در این گردهمایی بین‌المللی، شرکت و سخنرانی می‌کنند.

 کاظمیان افزود:  همزمان و پیش از برگزاری این کنگره، یک کمپین سلامت دهان و دندان با هدف حساس‌سازی و آگاهی‌بخشی عمومی در ۲۰ نقطه شهر مشهد برگزار می‌شود که به مدت یک هفته ادامه دارد و آخرین روز آن مصادف با آغاز اجلاس کنگره خواهد بود.

او تصریح کرد: در این کمپین، دانشجویان دندانپزشکی، همکاران مراکز بهداشت و رزیدنت‌های دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با مردم به صورت رو در رو راجع به سلامت و بهداشت دهان و دندان گفتگو می‌کنند و به آن‌ها آموزش می‌دهند.

رئیس کنگره بین‌المللی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت:  در این کمپین سه موضوع پوسیدگی توسط مصرف مکرر مواد قندی، آخرین یافته‌ها در باره زمان و الزام مسواک در طول شبانه‌روز و نیز نقش دخانیات در پوسیدگی و بیماری‌های دهان و لثه، محور اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خواهد بود.

او با اشاره به همکاری شهرداری، دفتر سلامت دهان وزارت بهداشت و انجمن سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در برگزاری این کنگره، تصریح کرد: حسب جلسات برگزار شده، مقرر شده که شهرداری مشهد در روز‌های برگزاری کمپین و کنگره، از طریق امکانات تصویری و المان شهری و بیلبوردها، تبلیغاتی در زمینه برگزاری کنگره و جلب توجه عمومی به موضوع سلامت دهان و دندان انجام دهد.
باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.