گیلان - شهردار رشت گفت: ظرفیت اسمی کارخانه بازیافت رشت از ۵۰۰ تن به یک هزار تن افزایش پیدا می کند و فرآیند بازیافت تمام زباله های رشت در این کارخانه انجام می شود.

ظرفیت کارخانه بازیافت رشت به یک هزار تن افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت ، ناصر حاج محمدی در جریان بازدید از کارخانه بازیافت زباله رشت به ظرفیت اسمی شرکت کود آلی گیلان اشاره کرد و گفت: کارخانه مذکور با توجه به قدمت ۲۲ ساله فرسوده شده و اکنون یک خط تولید آن بهسازی شده است.

وی به انتقال روزانه ۳۰۰ تن از پسماند رشت به شرکت کود آلی گیلان اشاره و افزود: بخشی از پسماند مذکور تبدیل به کمپوست شده و بخشی دیگر به صورت سوخت کارخانه زباله سوز نگه داری می شود و با راه اندازی کارخانه باید سوزانده شود.

شهردار رشت با اشاره به همکاری محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و کارگروه پسماند گیلان در برطرف کردن معضل پسماند رشت، بیان کرد: ظرفیت اسمی کارخانه بازیافت رشت از ۵۰۰ تن به یک هزار تن افزایش پیدا می کند و فرآیند بازیافت تمام زباله های رشت در این کارخانه انجام می شود.

وی از تولید روزانه ۵ تن کمپوست در شرکت کود آلی گیلان خبر داد و گفت: در آینده تولید کمپوست می تواند به روزانه ۲۰ تن افزایش یابد.

حاج محمدی با بیان اینکه زمین ۵ هکتاری کارخانه زباله سوز به شرکت توسعه تدبیر سلامت واگذار شده است، خاطرنشان کرد: سال ۹۲ قرارداد با شرکت مذکور منعقد شده و به دلیل مشکلاتی که در واگذاری زمین وجود داشت، اکنون یک سال از موعد مقرر گذشته است.

وی به تصمیم قاطع دولت مبنی بر راه اندازی کارخانه زباله سوز رشت اشاره و یادآور شد: تاکنون ۳۸ میلیارد تومان به شرکت طرف قرارداد پرداخت شده و باید ۲۵ درصد از مبلغ ۲۶ میلیون دلار کل قرارداد را به شرکت پرداخت کنیم تا کار را آغاز کند.

شهردار رشت تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تجهیز کارگاه کارخانه زباله سوز رشت اندیشیده شده و یک سوله برای آن در نظر گرفته شده است.

حاج محمدی با اشاره به احداث تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان رشت، گفت: مردم سراوان به حق ناراحت هستند و ورود شیرابه به رودخانه های اطراف مردم را نگران کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.