«عبدالإله حجر» مشاور شورای عالی سیاسی یمن در امور دیپلماتیک گفت که عربستان سعودی تلاش می کند تا با انصارالله تماس برقرار کند.

تلاش سعودی برای برقراری تماس با انصارالله

قدس آنلاین:به گزارش المیادین، حجر در گفت وگو با این شبکه خبری افزود: عربستان تلاش می کند تا با «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله ارتباط برقرار کند و تاکید کرد که ریاض از ابتدای مذاکرات صلح از طریق سفیرش در تماس بوده است.

وی همچنین گفت که تلاش انصارالله از ابتدا تضمین ثبات و حاکمیت یمن، توقف جنگ و تجاوز و محاصره و نیز بازگشایی فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان دولت بوده است.

مشاور شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: هرکس بخواهد با ما ارتباط برقرار کند ما هرگز مانعش نخواهیم شد بلکه برعکس، ما ابتکار صلح ارائه دادیم و هر تلاشی برای صلح با شروط ما خواهد بود.

حجر در ادامه گفت: طرح صلحی که انصارالله ارائه کرد و مورد استقبال «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و برخی کشورها قرار گرفت، درصورتی که رد شود تفنگ های ما آماده خواهد بود.

وی تاکید کرد که صلح گزینه بزرگتری است و گزینه مردم برای کاهش رنج ها و رفع محاصره است؛ اما طرف دیگر صلح را از نظر داخلی و خارجی خطرناک می بیند و از طرف سعودی این تردید و بیم است که اقدامات در راستای صلح شکست تلقی شود.

مشاور شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما نمی توانیم اکنون نسبت به آنچه در جریان است ارزیابی داشته باشیم اما پیشرفت هایی صورت گرفته است هرچند که این پیشرفت ها پاسخگوی ملت و سران سیاسی نیست.

پیش تر شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرده بود که هم اکنون مذاکرات بین عربستان و کمیته‌های مردمی یمن به منظور برقراری آتش بس دو جانبه جریان دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.