با حضور رئیس سازمان صدا و سیما از ۲۰۵ پروژه و طرح فنی صدا و سیمای خراسان رضوی در سطح استان بهره برداری شد.

امروزتهدیدهای ما رسانه پایه است


قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: همزمان با HD شدن پخش برنامه های شبکه خراسان رضوی، با حضور رئیس سازمان صدا و سیما  از ۲۰۵ طرح فنی در صدا و سیمای خراسان رضوی بهره برداری شد.

نصب فرستنده پرقدرت چهارم دیجیتال، راه اندازی فرستنده های پرقدرت و متوسط قدرت رادیویی FM در ۷ شهرستان استان، راه اندازی سیستم جامع مونیتورینگ، ساخت و بازسازی یکصد ایستگاه دیجیتال شبکه های تلویزیونی و رادیویی در روستاهای استان و افتتاح ۲ دفتر خبری در تربت حیدریه و گناباد از جمله مهمترین طرحهای افتتاح شده در این مراسم بود.
در ابتدای این مراسم محسن نصر پور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی از تلاش های عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در جهت تعالی همه جانبه رسانه ملی در ابعاد مختلف از جمله ارتقاء حوزه محتوایی و گسترش ضریب نفوذ رسانه و نهضت دیجیتال سازی رسانه از تولید تا پخش و انتشار قدردانی و سپاسگزاری کرد.
وی افزود: امروزه شاهد تحولات و پیشترفت های قابل توجه در عرصه های فناوری اطلاعات هستیم که شرایط و مناسبات خاصی برا جوامع بشری تحمیل نموده و چهره جدیدی ازسبک زندگی و ساختارهای فردی و اجتماعی در جوامع مختلف تعریف کرده است. از طرفی در حال حاضر نظام سلطه با تهاجم وسیع رسانه ای در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جنگ سخت رسانه ای را نیز به راه انداخته است.
نصر پورادامه داد: در این میان بی تردید یکی از ارکان اصلی فعالیت های رسانه ای بعد تکنولوژیک و فنی آن است در واقع عصر ارتباطات زائیده تغییرات و توسعه فرایندی دانش فنی و ابزار تکنولوژیک رسانه ای است. از این رو صدا و سیمای خراسان رضوی با حمایت های ارزنده رسانه ملی بویژه ریاست سازمان در چارچوب اهداف راهبردی و سیاست های هوشمندانه سازمانی همواره در همه بخش ها از جمله گسترش، تقویت و ارتقاء بستر های حساسی فناوری و ارتباطی و تجهیزات رسانه ای سعی در رشد روز افروزن دارد.
نصور پور گفت: امروز ما شاهد بهره برداری از ۲۰۵ طرح فنی صداو سیمای خراسان رضوی هستیم که این طرح های در این مرحله در ۲۰ شهر و شهرستان با حمایت و همکاری سازمان تهران و استانداری مشهد باعث انجام آنها در طول دو سال گذشته با اعتبار ۷۵ میلیون تومان انجام شده است. با این افتتاح ۲۵ درصد ازجمعیت کشور از فرستنده رادیو زیارت به صورت اف ام بهره مند می شوند.
در ادامه رضا علیدادی معاونت فنی سازمان صدا و سیما ضمن تشکر از توجه ریاست کل سازمان صدا و سیما به سازمان صداو سیمای خراسان رضوی گفت:علی رغم مسائل زیادی که با آن مواجه هستیم توسعه زیرساخت های فناوری سازمان صداو سیما مطابق استانداردهای جهانی و استانداردهایی که مقبول تمام کارشناس تراز اول جهانی است در جریان است. تنوع و گوناگونی از ویژگیهای زیر ساخت های سازمان صداو سیما است. و نیروی انسانی خبره و خاصی که در این مجموعه وجود دارد می تواند به درستی از آنها بهره برداری بکند. که در حوزه توسعه دیجیتال شاهد اتفاقات خیلی خوبی در کل کشور بوده ایم. و نمی شود به این نکته بی توجه بود که نقش توسعه دیجیتال در مدیریت و هدایت افکار عمومی خیلی تاثیر گذار است.
علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه خراسان رضوی با وجود پتانسیل بالایی که دارد لیاقت تجهیز در حوزه های مختلف را دارد گفت: علی رغم اینکه امسال اعتبارات استانی  ما نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشت اعتبارات صداو سیمای خراسان رضوی تا برابر افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: امروز زمین بازی از جنگ نظامی به جنگ نظامی تبدیل شده است امروز اگر کسی رسانه ای دارد می تواند در جنگ اقتصادی سیاسی پیروزی هایی را بدست بیاورد. و همه نیازمندیم که با وجود صداو سیما و همه اصحاب رسانه در جهت اعتماد عمومی به نظام و افزایش سرمایه عمومی قدم برداریم.
عبدالعی علی عسگری رئیس سازمان صداو سیما نیز ضمن برشمردن ویژگیهای خراسان رضوی از جهات مختلف گفت: خراسان رضوی یکی از استان های پیشرفته و ارزشمند ایران اسلامی است و مانند یک کشور کامل عمل می کند و به طور ویژه مرکز صداو سیمای خراسان رضوی دارای استعداد فوق العاده ای است و همه تلاش ما این است که سرمایه گذاری بیشتری در این سازمان داشته باشیم و اعتقاد داریم که این استان دارای انسانی خیلی ارزشمندی است و می تواند در کل کشور ارزشمند باشد.
رئیس سازمان صداو سیما افزود: و با توجه به تولیدات و توانایی همکارانمان در این استان صداو سیمای خراسان رضوی این قابلیت را دارد که در ابعاد ملی هم فعال باشد. و دیدیم با توجه به همه محدودیت هایی که وجود دارد با توجه به تلاش هایی که انجام شده است در زمینه های زیر ساختی و فنی کارهای خوبی انجام شده است که من امیدوارم در زمینه های محتوایی هم فعالیت های خوبی را شاهد باشیم.
علی عسگری ادامه داد: رسانه های کشور بویژه صداو سیمای خراسان رضوی از این جهت اهمیت دارد که امروز تهدیدهای کشور ما رسانه پایه است و وجود رسانه های بیگانه و جنگ رسانه ها که هدفشان تخریب کشورعزیزمان است و موفق هم نشده اند ولی می بینید که در این میان نقش رسانه های ما و رسانه های استانی چقدر اهمیت دارد.
آیت الله علم الهدی نیز با حضور در این جلسه از علی عسگری در جهت اقدام ابتکاری رادیو زیارت در ایام اربعین در جهت تهیج مردم و استفاده عاشقان امام حسین (ع) از تصاویر و برنامه های کربلای معلا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.