تبریز- سرپرست تیم رباتیک آذربایجان شرقی در مسابقات رباتیک ۲۰۱۹ مسکو گفت: دو گروه دانش آموزی که قرار است در مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه در مسکو حاضر شوند، در مسابقات مختلف ملی و بین المللی عناوین برتر کسب کرده اند.

دانش آموزان آذربایجان شرقی نماینده ایران در مسابقات رباتیک ۲۰۱۹ مسکو

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر سیده سویلا سجودی افزود: در مسابقات روسیه ۲ تیم دانش آموزی در بخش «ربات های امداد و نجات» حضور می یابیم که تیم اول متشکل از مائده شقاقی، دانش آموز کلاس هفتم و احسان حافظی، دانش آموز کلاس دوم و تیم دوم نیز مشکل از عطاالله عطایی، دانش آموز کلاس چهارم و مهدی وطن دوست، دانش آموز کلاس اول است.

وی ادامه داد: استاندارد سنی مسابقات ۱۱ تا ۱۴ سال است ولی تیم ما شامل کودکان ۷ تا ۱۲ سال و این امر نشان دهنده قابلیت و توانایی بالای کودکان ایران زمین است.

سجودی یادآوری کرد: در مسابقات رباتیک ۲۰۱۹ آسیا و اقیانوسیه در مسکو در بخش تیم های دانش آموزی ۵۲ تیم از کشورهای مختلف دنیا شرکت می کنند، ضمن اینکه روس ها نیز به دلیل میزبانی، حضور قدرتمندی در این رویداد دارند. 

وی یکی از دغدغه های تیم های رباتیک را نبود حمایت های مالی از این گروه ها عنوان کرد و گفت: تاکنون در تمامی مسابقاتی که حاضر شده ایم، هیچ حامی مالی نداشته ایم و تمامی هزینه ها از طریق خانواده ها پرداخت می شد.

سجودی اظهار داشت: نهادها و ارگان های آموزشی و علمی در این استان کم نیستند و امیدوارم این نهادهای علمی ما را حمایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.