سمنان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان و دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار جلد کتاب در کشور چاپ شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چاپ کتاب از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجه و چشمگیری داشته است.

۱۰۰ هزار جلد کتاب در کشور چاپ شد

به گزارش قدس آنلاین؛ سید عباس صالحی اضافه کرد:  رشد کمی و کیفی مکتوب‌ها در علوم محض، انسانی و اسلامی در دهه‌های گذشته در کشور چشمگیر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از سال ۹۲ تاکنون دست‌کم ۸۰۰ کتابخانه و در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ کتابخانه در کشور تاسیس شد.

صالحی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰ کتابخانه در کشور تاسیس شد و باشگاه‌های کتابخوانی در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه  ارتباط خوبی بین دولت و رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها برقرار است افزود:  رسانه‌ها در انعکاس اخبار به مسایل خاص و منافع ملی توجه دارند که این مسایل بسیار دارای اهمیت است.

صالحی افزود: توجه به معیشت خبرنگاران در اولویت قرار دارد و این وزارتخانه برای رفع مشکلات اصحاب رسانه در تلاش است.

وی اضافه کرد: دولت در دیگر بخش‌های هنری و فرهنگی از جمله هنرهای نمایشی و هنر عام دغدغه دارد و نسبت به رشد کمی و کیفی آنها تلاش می کند.

حضور در شهرستان مهدیشهر و شرکت در جشنواره منطقه‌ای فرهنگی و گردشگری ایل سنگسر و حضور در اختتامیه جشنواره تئاتر استان سمنان و دیدار با تعدادی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ استان در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.