یک کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی اظهار کرد: حضرت خدیجه کبری- سلام‌الله‌علیها- تمام دارایی‌اش را فدای دین اسلام کرد.

حضرت خدیجه(س) الگویی برای ایثار، عشق و احترام در زندگی است

به گزارش قدس آنلاین ، ملوک کراچی در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت سالروز ازدواج پیامبر اکرم و حضرت خدیجه کبری - سلام‌الله‌علیها- درخصوص فداکاری‌های این بانوی بزرگوار بیان کرد: او یک تاجر موفق بود که خودش را نباخته و درگیر زرق‌وبرق دنیا نکرده بود؛ تفکر سالمی داشت و ثروت خود را برای زیبایی‌های ظاهری خرج نمی‌کرد.

وی ادامه داد: او خواستگارهای ثروتمند و دارای اسم‌ورسم قبیله ای زیادی داشت؛ اما از بین آن‌ها پیامبر را که ثروت چندانی نداشتند، برگزید؛ زیرا ایشان دارای ثروت اخلاقی، دینی و معنوی بسیار زیادی بودند.

این کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی ادامه داد: امروزه نیز اگر خانم‌ها این‌گونه فکر کنند و در هر طبقه‌ی اقتصادی که هستند زیاده‌خواهی را کنار بگذارند، می‌توانند مانند پیامبر - صلی‌الله-  و حضرت خدیجه - سلام‌الله‌علیها- ازدواج کنند و اموالشان را در راه‌ خدمت به اسلام خرج کنند.

کراچی با بیان این‌که امروزه افکار مردم تغییر کرده‌ است، افزود: اگر همه مردم چه مردها و چه زن‌ها، خودخواهی‌ها و زیاده طلبی‌های باطل وعقده‌ی دیده شدن‌های مصنوعی و دروغین راکنار بگذارند؛ با صداقت و پاکی می‌شود از زندگی سالم و لذت‌بخش بهره برد.

وی تأکید کرد: اگر مردها و زن‌ها به انسانیت توجه بیش‌تری داشته‌باشند تا ظواهر فریبنده و برای افکار انسانی و روش برخوردشان با یکدیگر، تجدیدنظر کنند، به‌نظر من می‌توان زندگی زیبا، شیرین و سالمی مانند آن دو بزرگوار تجربه کرد.

این کارشناس فقه و مبانی حقوق اسلامی اضافه کرد: ایثار مالی و جانی، عشق، محبت و احترامی که آن‌ها در حیات و ممات برای یک‌دیگر قائل بودند و هم‌چنین نحوه‌ برخورد آن‌ها با نوه‌ها و فرزندشان که نتیجه‌ آن، پرورش دختری هم‌چون فاطمه - سلام‌الله‌علیها– و فرزندان پاکش شد نیز، الگوی رفتاری مناسبی برای همگان است.

کراچی تصریح کرد: ما نیز می‌توانیم مانند آن‌ها به یکدیگر احترام بگذاریم و هوای همدیگر را داشته باشیم؛ عشقی که حضرت محمد - صلی‌الله- به حضرت خدیجه کبری می ورزیدند آن‌چنان عمیق بود ‌که پس از رحلت حضرت خدیجه - سلام‌الله‌علیها– نیز به دوستان او احترام و توجه خاصی داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.