تولیت آستان قدس رضوی گفت: غرب به نام آزادی بردگی بدتر از دوران جاهلیت پیش از اسلام بر سر زن آورده است.

غرب به نام آزادی بردگی بدتر از دوران جاهلیت بر سر زن آورده‌ است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار بانوان برگزیده اولین سوگواره فرهنگی خاتون رضوی که با حضور رئیس سازمان فرهنگی و مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به تأثیر مهم زنان یک جامعه بر جایگاه و آینده آن جامعه، ابراز کرد: گاهی تأثیرگذاری زنان بر جامعه و خانواده به مراتب بیشتر از مردان است.

وی افزود: مردان بزرگ اگر موفقیت و توفیقی به دست ‌آورده‌اند، بخش مهمی از آن را مدیون همسران‌شان هستند و اگر همراهی و همکاری همسران‌شان نبود، مردان بزرگ به قله‌های موفقیت نمی‌رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه زنان در تربیت فرزندان تأثیر بسیار بیشتر از مردان دارند، ابراز کرد: امام حسین(ع) علاوه بر حضرت عباس(ع) برادران دیگری نیز داشتند، برخی از آنها در مدینه ماندند و حتی به کربلا نیز نیامدند، اما قمر بنی هاشم(ع) بر قله ادب، وفاداری، انسانیت و ولایتمداری قرار گرفته‌اند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند، که دلیل آن تربیت شایسته حضرت ام البنین(س) است.

وی با تأکید بر نقش حساس و مهم مادر در تربیت فرزندان، ابراز کرد: ویژگی‌ شاخص حضرت عباس(ع)، معرفت بالای آن حضرت بود و این معرفت را قمر بنی‌هاشم(ع) در دامان حضرت ام البنین(س) آموختند.

وی ابراز کرد: حضرت ام البنین(س) از بانوان با معرفت و پر فضیلت بودند که به خاندان نبوت، محبت و دلبستگی خالصی داشتند، اما متأسفانه ما نتوانستیم آنگونه که باید این بانوی بزرگوار را به جامعه معرفی کنیم و فقط به جنبه احساسی، عاطفی، سوگواری و عزاداری آن پرداختیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های گسترده دشمنان بر تحت تأثیر قرار دادن زنان جامعه، گفت: زنان از یکسو به جهت عاطفی بودن زودتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و از سوی دیگر نقش بسیار مهمی در کانون خانواده و تأثیرگذاری بسیار بالایی دارند، بنابراین دشمن برنامه‌ریزی جدی برای آنان دارد.

وی با بیان اینکه دشمن از نقش مهم و تأثیرگذار زن در جامعه مطلع است، بنابراین بسیار تلاش می‌کند این تأثیر را در جهت منفی قرار دهد، اظهار کرد: دشمنان دین و انسانیت در غرب چه بلایی سر جایگاه و مقام زن آوردهاند؟ اسم آن را آزادی زن می‌گذارند اما در حقیقت بردگی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه غرب به نام آزادی بردگی بدتر از دوران جاهلیت پیش از اسلام بر سر زن آورده‌ است، گفت: یکی از وظایف مهم بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی روشنگری جامعه زنان نسبت به این حقایق است، کلام و قلم شما بانوان تأثیرگذاری بیشتری دارد؛ با کار فرهنگی و هنری، زنان جامعه را به پاکدامنی و عفت دعوت کنید.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه برای کاربری بهتر و مؤثرتر از باغ اردوگاه خاتون رهنمودهایی داد و گفت: این باغ اردوگاه باید به پاتوقی برای تمام اقشار بانوان جامعه تبدیل شود، باید با استفاده از ظرفیت‌های این باغ به دنبال کسانی برویم که دچار آسیب شدند و بستری برای ایجاد ارتباط آنها با محیط‌های مذهبی و فرهنگ دین برقرار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تأکید کرد: در باغ اردوگاه خاتون شرایط باید بگونه‌ای باشد که حتی بانوان بدحجاب احساس کنند جامعه دینی پذیرای آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.