امام جمعه مشهدمقدس با انتقاد از افرادی که به شفاف‌سازی اقتصادی می‌تازند گفت: در قانون اساسی اصل بر علنی بودن دادگاه به‌جز در موارد استثنایی است که قانون مشخص کرده، دزد و خائن باید در نزد مردم شناخته و حدود اسلامی در منظر مردم باید اجرا شود.

تقدیر آیت‌الله علم‌الهدی از برخورد قوه قضائیه با فساد اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا است و سخن در مصادیق تقوا در جریان اقتصاد زندگی و معیشت ادامه داشت و در هفته گذشته درباره مصداق تقوا در کسب درآمد حلال و اجتناب از درآمد حرام مبحثی مطرح شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: سخن درباره مصداق تقوا در درآمد بود و امروز درباره مصداق تقوا در مصرف و هزینه است، اینکه انسان در زندگانی‌اش یک درآمد حلال و پاکی داشته باشد اما در مقام مصرف، بی‌باکانه مصرف کند و بخواهد زندگی خود را در قالب لذائذ نفسانی و رفاه نامشروع اداره کند با تقوا سازگار نیست.

علم‌الهدی بیان کرد: در کسب درآمد رعایت تقوا مطرح است و در مصرف و هزینه نیز باید رعایت تقوا را داشته باشیم به‌ویژه افرادی که تازه تشکیل زندگی داده و ازدواج کرده‌اند باید به این نکته توجه کنند زیرا یکی از مشکلات خانواده جوان برنامه‌ریزی در مصرف است.

وی افزود: در جامعه اگر گروه پولدار با تجمل جامعه را برهم بزنند، جوانان نیز به زندگی فعلی خود راضی نخواهند بود و این مسئله نظام اقتصادی جامعه را به‌هم می‌ریزد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ایام سرور و شادی اهل بیت(ع) گفت: ملاک سرور و شادی ما آغاز امامت وجود مقدس امام زمان(عج) است اما برادران و خواهران این روزهای که بر امام زمان(عج) می‌گذشت در سیره و زندگانی هیچ امامی پیش نیامد زیرا هیچ امامی در آغاز امامتش در ظاهر در شکل یک فرد ۵ ساله، آواره بیابان، بی‌خانه و بی‌سامان نشد. در عین شادی این روزها به این نکات توجه داشته باشید.

علم‌الهدی با اشاره به هفته وحدت و اینکه وحدت باید دارای معیاری باشد خاطرنشان کرد: وحدت، محور می‌خواهد و آن محوری که امروز سبب می‌شود همه فرق اسلامی و همه اقوام و مذاهب کنار هم باشند اقتضا می‌کند همه مسلمانان جهان در هر شرایط و بینش و هر مذهبی کنار هم باشند و هماهنگ باشند و از حریم پیامبر(ص) و اسلام در مقابل دشمن بایستند و دشمن اسلام را نابود کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این نکته که به برکت امام هشتم(ع) در این شهر برکاتی در هفته اخیر داشتیم اظهار داشت: باید به این برکات توجه کرد؛ از ریاست سازمان صدا و سیما باید تشکر کرد که زمینه HD شدن شبکه خراسان را فراهم کرد و امیدواریم این مسئله سبب شود همه کشور و جهان در زیر پوشش فرهنگ ثامن‌الائمه(ع) قرار بگیرند.

علم‌الهدی تصریح کرد: برکت دیگری که داشتیم و امروز نیز ادامه دارد، حضور پربرکت ریاست قوه قضائیه و اولیا و متولیان قضایی کشور در این نماز جمعه و در شهر مشهد است با تشکر از زحمات ارزشمند و ابتکارات قابل توجه قوه قضائیه در مبارزه با فساد باید گفت آن چه برای ما قابل توجه است و قانون اساسی نیز اصرار دارد مسئله شفاف‌سازی در پیگیری مبارزه با فساد است.

وی گفت: همه کسانی که در این کشور هستند نوکر مردم هستند و اصل مردم هستند و خادم و نوکر مردم هستیم؛ نوکر وقتی برای اربابش کار می‌کند باید برای اربابش شفاف‌سازی کند؛ فساد اقتصادی ویروس مهلکی است که جان و امنیت و ناموس مردم را هدف گرفته است؛ فساد یک ویروس اقتصادی است؛ یک مفسد که دنبال چاپیدن و دزدیدن است تنها بر پیکر دارایی مردم ضربه نزده بلکه این مفسد این ثروت انبوه را جز برای عیاشی و زندگی مرفه نمی‌خواهد.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مفسد دنبال فساد اقتصادی، ولنگاری و چشم دوختن به ناموس بی‌گناه و مظلوم مردم است؛ مفسد یک عنصر ناپاک است که باید برای این مردم جانی و خائن به مالشان مشخص شود؛ برخی زمزمه‌های مسموم برای جلوگیری از این حرکت مجاهدانه قوه قضائیه برای این است که در مملکتی دزد بگیری شروع شده یک وقت گریبان خود اینها به عنوان دزد گیر نیفتد؛ می‌گویند فساد را که علنی می‌کنید سبب نومیدی مردم می‌شود در حالی که برعکس است، شما مردم را نادان فرض کرده‌اید، مردم خوب می‌فهمند؛ دزدی‌ها را مردم خوب می‌دانند.

علم‌الهدی ادامه داد: مردم می‌بینند که بعضا اولیات زندگی خود را ندارند اما فلانی هر روز بر برق اتومبیلش و ثروتش افزوده می‌شود و می‌فهمد دزد است، اگر دزد نبود این طور نبود که عده‌ای به نان شب محتاج باشند اگر دزدبگیر در این مملکت پیدا نشد مردم نومید می‌شوند اما دزدبگیر پیدا شود مردم امیدوار می‌شوند می‌گویند این حرکت سرمایه‌دار را فراری می‌دهد، سرمایه‌دار دنبال سود حلال است یا می‌خواهد به دزدان اضافه شود. سرمایه‌داری که می‌خواهد بر دزدها اضافه شود بهتر که فرار کند.

وی بیان کرد: سرمایه‌دار باتقوا و متدین و سرمایه‌دار حلال‌خور و پاک و مقدسی که می‌خواهد سرمایه‌اش را به‌کار گیرد و رزق و سود حلال بدست بیاورد وقتی می‌فهمد مملکت جای دزدی نیست بیشتر تشویق می‌شود و می‌داند پولش را کسی نمی‌دزدد.این مسئله دزد را فراری می‌دهد. مطلق جریانات و طرح‌ها و لوایحی که شفاف‌سازی زیر سوال ببرد از نظر مردم ما تولید سوءظن می‌کند.

امام جمعه مشهد با انتقاد از طرح اخیر مجلس با عنوان منع پخش اعترافات متهمان از صدا و سیما و رسانه ملی اظهار داشت: این ضدشفاف‌سازی است؛ یک آدمی محور رسانه‌ای ضدانقلاب و استکبار بوده و ایثارگران جان برکف سپاه این را گرفتند و از چنگ تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا گرفتند، این عنصر این چنینی که در هر جلسه‌ای مسئولان می‌نشستند خبرش را وارونه پخش می‌کرده، اگر افشاگری کرد و عناصر و عوامل خبررسان را برملا کرد مردم نباید بفهمند؟ مردم خائن‌شناس نباشند؟ اگر با دوز و کلک همین خائن در دستگاه مجریه و مقننه و قضائیه نفوذ کرد چه؟

علم‌الهدی تاکید کرد: این منع شفافیت سبب خواهد شد برای مردم مسائل روشن نباشد، امتیاز کشور ما دو چیز است: یکی اینکه مردم ما در سایه رهنمودهای حجت امام زمان(عج) هوشیار هستند؛ امتیاز دوم کشور ما این است که مردم خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند؛ هیچ مملکتی در دنیا نیست که مردم مملکت خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند، حتی در آمریکا نیز لابی صهیونیسم تصمیم می‌گیرد. ۴۵ میلیون آدم در آمریکا نان شب ندارند و هستی و ثروتشان زیر پای صهیونیست‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.