۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 677308

«ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان بین‌المللی دریانوردی (ایمو) اعلام کرده است که طی شش ماه گذشته، به سه نفتکش این کشور در دریای سرخ و در سواحل عربستان سعودی حمله شده است.»

حمله به ۳ نفتکش ایران در شش ماه گذشته

قدس آنلاین: روزنامه  آمریکایی وال‌استریت ژورنال، مدعی شد ایران در نامه‌ای اعلام کرده است که طی شش ماه گذشته، به سه نفتکش این کشور در دریای سرخ و در سواحل عربستان سعودی حمله شده است.

بر اساس این گزارش، ایران با ارسال نامه‌ای به سازمان بین المللی دریانوردی (ایمو) راه‌های تجاری در دریای سرخ را «ناامن» خوانده است.

این روزنامه اضافه کرد که ارسال این نامه در شرایطی است که هزینه‌های جهانی حمل‌ونقل دریایی نفت افزایش یافته است.

پیشتر ایران فقط از یک حمله به نفتکش‌های خود در دریای سرخ در روز یازدهم اکتبر خبر داده بود. در آن زمان، شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد که به یکی از نفتکش‌هایش به نام «سابیتی» در نزدیکی سواحل عربستان سعودی حمله شده است.

به نوشه وال استریت ژورنال، ایران در نامه خود به سازمان بین المللی دریانوردی، گروه یا کشوری را مسئول این حمله معرفی نکرده اما در این نامه آمده است: «ما معتقدیم که این یک حمله سازماندهی‌شده از سوی یک یا چند دولت بوده است، زیرا دو نفتکش دیگر با پرچم ایران، به همین شیوه و در همین محدوده و با خسارت‌های مشابه مورد حمله قرار گرفته‌اند.»

در این نامه به تاریخ ۳۰ اکتبر اضافه شده است: «یک نگرانی بزرگ در این زمینه این است که سازمان‌دهی و هدایت این حملات در زمان کوتاه و مکان‌های مشابه، دریای سرخ را به مسیری ناامن برای کشتی‌ها در زمان سفرهایشان تبدیل کرده است.»

روزنامه وال‌استریت ژورنال تاکید کرده که سفارت ایران در لندن و همچنین سازمان بین المللی دریانوردی هنوز درباره این نامه توضیحی ارائه نکردند.

ایران در این نامه ذکر شده که دو نفتکش «هپینس۱» و «حلم» نیز در ماه‌های آوریل و اوت هدف حمله قرار گرفتند.

پیشتر شرکت ملی نفتکش ایران خبر داده بود که یکی از کشتی‌های این شرکت به نام «حلم» روز سه‌شنبه ۲۹ مرداد به وقت تهران در ۷۵ مایلی شمال بندر ینبع عربستان سعودی در دریای سرخ «دچار نقص فنی» شده است.

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.