در مراسمی با حضور مسئولان و فعالان قرآنی خراسان رضوی از نرم افزار جامع آموزش قرآن کریم در مشهد رونمایی شد.

رونمایی از نرم‌افزار جامع آموزش قرآن کریم در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان قرآنی خراسان رضوی که شامگاه گذشته ۱۶ آبان ماه در بقعه غیاث‌الدین محمد(ع) مشهد برگزار شد، از نرم‌افزار طرح جامع آموزش قرآن کریم با پشتیبانی موقوفه قرآنی حافظین رونمایی شد.

حجت‌الاسلام ابوذر اثنی‌عشری، مسئول این طرح قرآنی ضمن تشریح فعالیت قرآنی وابسته به موقوفه حافظین گفت: موسسه قرآنی حافظین با هدف ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه همزمان با عید غدیر خم سال جاری آغاز به کار کرد و با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر انقلاب نسبت به جدی گرفتن حفظ قرآن فعالیت خود را ادامه داد.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن سبب انس گرفتن انسان با کلام الهی می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت موضوع حفظ قرآن، در ابتدا پایگاه اینترنتی حافظین قرآن راه‌اندازی شد و پس از آن، طراحی نرم‌افزار قرآنی حافظین با هدف آموزش مجازی قرآن کریم مدنظر قرار گرفت. این نرم‌افزار قابلیت سنجش قرائت قرآن به وسیله هوش مصنوعی را دارد و سامانه به صورت هوشمند ایرادات را به قرآن‌آموز ارائه می‌کند و جهت انجام آموزش به سطح‌بندی قرآن‌آموزان می‌پردازد.

اثنی‌عشری در ادامه با اشاره به تعیین ۲۰۰ پایگاه و ثبت نام ۸۰۰۰ نفر در طرح حافظین اظهار کرد: در این نرم‌افزار قابلیت برگزاری کلاس‌ها به صورت آفلاین فراهم شده است، آموزش قرآن‌آموزان در رشته‌های روخوانی،  روانخوانی تجوید، تفسیر و همچنین ارائه و آموزش اساتید قرآنی به صورت آنلاین و پشتیبانی یک استاد قرآنی به صورت آنلاین در بستر این نرم‌افزار قابل پیگیری است.

وی در پایان ارائه گزارش خود افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت حافظین در این طرح آموزشی مشارکت کنند و از قابلیت‌های نرم‌افزار جامع آموزش قرآن کریم بهره‌مند شوند.

درخشش قرآنیان خراسانی با تلاش پیشکسوتان و اساتید

در بخش دیگری از این مراسم محفل انس با قرآن کریم، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: با زحمات اساتید قرآنی روز به روز شاهد درخشش قرآنیان استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم، در چند سال گذشته نمایندگان ما رتبه اول مدال آوری کشور را به دست آوردند و همچنین تعدادی از قرآنیان استان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، کسب رتبه در این رقابت های قرآنی را داشتند.

وی با بیان اینکه همه این پیشرفت‌ها اثر فعالیت اساتید، پیشکسوتان و موسسات قرآنی در خراسان رضوی است، افزود: قطعا تلاوت، زیبا خواندن و حفظ قرآن مقصد نیست بلکه مقدمه‌ای برای رسیدن به اخلاق قرآنی است.

در بخش دیگری از این مراسم قرآنی، با حضور مسئولان قرآنی از ممتازان سال‌های اخیر خراسان رضوی در عرصه‌های کشوری و بین‌المللی تقدیر شد.

بنابراین گزارش، در بخش افتخارآفرینان قرآنی در عرصه بین‌المللی از امیر لعل اول، دارنده رتبه نخست قرائت تحقیق در مسابقات قرآن روسیه، همچنین هادی اسفیدانی دارنده رتبه اول قرائت تحقیق مسابقات قرآن کرواسی، محمد خاکپور، نفر دوم حفظ کل قرآن در کشور کرواسی و نیز مهدی تقی پور، نفر اول مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام تجلیل به عمل آمد.

تقدیر از قرآنیان ممتاز در مسابقات سراسری قرآن

در بخش ممتازان کشوری نیز از نمایندگان برتر استان خراسان رضوی در دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن کریم تجلیل شد. امید توکلی‌نیا در رشته حدیث، سید حمیدرضا جاوید شفیعی و علی سبزه در حفظ ۱۰ جزء قرآن، سعید قره‌داشی در حفظ ۲۰ جزء قرآن، رضا گلشاهی در حفظ کل قرآن، علیرضا بیژنی، مختار دهقان در بخش قرائت تحقیق مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش بانوان قرآنی افتخارآفرین خراسان رضوی نیز زینب آذرخشی در حفظ موضوعی، بنت‌الهدی شایق در رشته دعاخوانی، فرزانه کلالی و معصومه صهبایی استاد در رشته قرائت ترتیل، مریم نصیری در حفظ ۱۰ جزء قرآن و مرضیه میرزایی پور در رشته قرائت تحقیق به عنوان برترین بانوان قرآنی خراسان رضوی معرفی شدند. در ضمن اجرای این گرامیداشت قرآنی آقایان مهدی تقی‌پور و هادی اسفیدانی به تلاوت آیاتی از سوره زمر پرداختند و محمد خاکپور، حافظ کل قرآن کریم نیز به اجرای برنامه حفظ قرآن پرداخت.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.