ائمه جمعه خراسان رضوی بر برخورد با فساد تاکید کردند و گفتند: برخورد با فاسد و اختلاس گران تنها، وظیفه قوه قضائیه نیست، بلکه دولت هم باید همکاری کند.

برخورد با فساد و اختلاس گران تنها، وظیفه قوه قضائیه نیست

به گزارش قدس آنلاین ،  نماز جمعه این هفته نیز چون هفته های گذشته در تمام شهرستان های خراسان رضوی برگزار و ائمه جمعه بر برخورد با فساد تاکید کردند.

مشروح خطبه های نماز جمعه به شرح ذیل است.

امام جمعه تایباد: وحدت بین امت اسلامی نیاز کنونی دنیای اسلام

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملکی  ابرده ظهر امروز در خطبه های  نماز جمعه شهرستان و در محل مسجد جامع امام صادق(ع) با تبریک ایام، اظهار کرد: وحدت بین امت اسلامی نیاز کنونی دنیای اسلام است و دشمنان از تفرقه بین مسلمانان سوء استفاده می کنند وبه دنبال چپاول ثروت کشورهای مسلمان هستند.

امام جمعه شهرستان تایباد ادامه داد: آغاز هفته وحدت وتوجه به این دستور الهی و قرآنی باعث مدنیت در جامعه اسلامی شده و هرچه جامعه مدنی تر باشد دارای وحدتی بیشتر وبصیرتش بالاست؛ تفرقه باعث نابودی جامعه جوامع می شود مثل سوریه و عراق وافغانستان که استکبار جهانی با بوجود آوردن داعش باعث نابودی زیر ساختهای این کشورهاشد.

وی بیان کرد: وحدت باعث مایوس شدن دشمن و موجب خیر و برکت در جامعه اسلامی و دربین مردم می شود.

حجت الاسلام ملکی نماز جمعه را پایگاه ولایت مداری و باعث کوری دشمنان و شادی دوستان دانست و عنوان کرد: دشمنان اسلام، از تفرقه سوء استفاده می کنند.

امام جمعه شهرستان تایباد نماز جمعه را یکی از ارکان مهم نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: ستون و خیمه دین تقوا است، یعنی از همه گناهان فاصله گرفتن.

وی با بیان اینکه ریشه همه بدبختی ها و بیچارگی ها درشهرت طلبی و ریاست طلبی است، گفت: رزق و برق دنیا وابستگی به دنیاست، نمازهای جمعه وجماعات باید باعث تقوا الهی می شود.

حجت الاسلام ملکی در ادامه سخنان خود با تقدیر وتشکر ازبرگزاری باشکوه یوم الله ۱۳ آبان، اظهار کرد: حضور گسترده و پرشور مردم ایران اسلامی و بویژه مردم ولایت مدار تشیع و تسنن شهرستان تایباد دراین مراسم دشمن شکن  «نه» بزرگی به استکبار جهانی بود.

امام جمعه تایباد با اشاره به دهم ربیع الاول سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه کبری(س) افزود: این ازدواج آسمانی که به امر خداوند متعال انجام شد.

وی با تشکر از خدمات قوه قضاییه در برخورد با اختلاس گران و چپاولگران بیت المال، ابراز کرد: برخورد قوه قضائیه با اختلاس گرا و چپاولگران بیت المال و مبارزه بافساد بسیار به جاست؛ این قاطعیت باعث ایجاد امید در جامعه شده است.

برخورد با فساد و اختلاس گران تنها، وظیفه قوه قضائیه نیست

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی امروز در خطبه های نماز جمعه کاشمر با ابراز تأسف از اینکه ما مسلمانان بعد از پیامبر نتوانسته‌ایم جلوی اختلاف، کینه و دشمنی رابین مذاهب و اقوام بگیریم، گفت: جنگ میان احزاب و مسلمانان به نفع امت اسلامی نیست، چراکه دشمنان به دنبال این هستند تا با استفاده از این حربه جوامع اسلامی را تضعیف و پیکره امت اسلامی را نابود کنند و از بین ببرند.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه جنگ‌ها، دعواها و خونریزی‌ها پیکره اسلام را ضعیف و نحیف می‌کند، بیان کرد: در شرایطی که توهین به مقدسات و اقوام در دستور کار دشمن قرار دارد و در این زمینه فعالیت و تلاش‌های زیادی انجام می‌دهند، موضوع هوشیاری و حفظ وحدت و انسجام برای خنثی‌سازی و از بین بردن این توطئه‌ها حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به اختلاف و درگیری‌های به وجود آمده در عراق، متذکر شد: اینکه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی سایر اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و حرکت عظیم اربعین را شکل می‌دهند دشمن را به وحشت انداخته است، بنابراین تلاش می‌کند با ایجاد درگیری‌های قومی و قبیله‌ای ضمن ناامن جلوه دادن فضا، به اهدافاش برسند.

حجت الاسلام طباطبایی بابیان اینکه وحدت مسلمانان منجر به وحشت و هراس دشمنان شده است، تصریح کرد: چنانچه این اختلافات و درگیری‌های مذاهب و اقوام نبود امروز اسلام در سرتاسر عالم، جهان گیر شده بود، بنابراین همه ضربه‌هایی که تاکنون به پیکره اسلام و امت‌های مسلمان واردشده  به دلیل نبود وحدت و دعواهای مذهبی و قومی بوده است.

خطیب جمعه کاشمر یادآور شد: ضرورت دارد مردم مسلمان حواسشان را جمع کنند و با کنار گذاشتن دعواها و درگیری‌ها، افکارشان را متوجه آمریکا، اسرائیل و انگلیس به‌عنوان دشمنان اصلی که اساس اسلام را نمی‌خواهند معطوف کنند.

وی با تقدیر از برخورد قاطعانه رئیس دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، گفت: درهم شکستن باندهای غارتگر و زالوصفت از خواسته‌های ملت است تا با محاکمه افراد خائن و فرصت‌طلب اموال بربادرفته مردم به بیت‌المال بازگردانده شود.

حجت الاسلام طباطبایی بابیان اینکه قطع دست‌های ناپاک اختلاس گران جز با قاطعیت، شفافیت و برخورد شدید و قاطعانه دستگاه قضا امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: افرادی که در مسیر برخورد و محاکمه افرادی که با سرنوشت مردم بازی می‌کنند کوتاهی کنند قطعاً به مردم خیانت کردند.

امام جمعه کاشمر با اذعان به این مهم که برخورد با مفسدین و اختلاس گران تنها وظیفه قوه قضاییه نیست، افزود: پیگیری دستبردها و خلافکاری‌ها بر عهده دولت هم هست و در این راستا باید با اعمال نظارت، کنترل و بازرسی‌های دقیق اجازه شکل‌گیری چنین مفاسدی را ندهد.

وی با اشاره به اینکه چنانچه یک وزیر، مسؤول و ناظر به مجموعه تحت مدیریتش به‌خوبی نظارت کند قطعاً چنین مفاسدی به وجود نخواهد آمد، ادامه داد: اقشار مختلف مردم در شرایط سختی که زندگی می‌کنند و نمی‌توانند شاهد هرج‌ومرج در حوزه مسائل اقتصادی و اختلاس‌های میلیاردی باشند.

حجت الاسلام طباطبایی تأکید کرد: امیدواریم قوه قضائیه در سطوح مختلف ملی، کشوری و شهرستانی با سوءاستفاده‌های مالی و اقتصادی شدیداً برخورد کند و در این راستا هیچ ملاحظه‌ای با افراد نداشته باشد.

امام جمعه گناباد: از تصمیم دولت برای خرید تضمینی زعفران تشکر می کنیم

حجت الاسلام حسن صادقی در خطبه های نماز جمعه این هفته گناباد با تبریک سالگرد آغاز امامت امام زمان و هفته وحدت، گفت: هم آیات شریف قرآن و هم روایات، مسلمانان را به اتحاد در مقابل کفار و ستمگران دعوت کرده است.

امام جمعه گناباد با اشاره به صبر حضرت علی (ع) برای حفظ وحدت بین مسلمانان، بیان کرد: بعضی نویسندگان زندگی حضرت امیر را در سه جمله خلاصه کرده اند.  آن حضرت ۲۳ سال برای گسترش اسلام جهاد کردند، ۲۵ سال برای حفظ وحدت سکوت و  صبر  و ۵ سال هم برای عدالت مبارزه کردند.

وی با نقل حدیثی از امام یازدهم ادامه داد:  همینطور ائمه دیگر از جمله امام حسن عسکری علیه السلام در وصیت به شیعیان فرمودند:«در نماز های جماعت اهل سنت شرکت کنید ، به عیادت بیماران اهل سنت بروید و چنانچه از دنیا رفتند در تشیع جنازه آنها حاضر شوید».

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: مسلما چنانچه وحدت و اتحاد میان مسلمانان باشد هیچگاه آمریکای جهانخوار و اسرائیل نمی توانستند این همه جنایت و استعمار و استثمار و بهره کشی در کشورهای مسلمان داشته باشند .

امام جمعه گناباد با یادآوری روز کیفیت عنوان کرد: فردا ۱۸ آبان روز کیفیت است همه مسلمین و اهل ایمان علاوه بر اینکه باید در رونق تولید بکوشند لازم است تلاش کنند محصولات با کیفیت و مرغوب تولید کنند.

وی با اشاره به براشت محصول زعفران ادامه داد: هم اکنون که فصل تولید زعفران است به همان اندازه که می کوشند مقدار زیادی زعفران مرغوب تولید کنند لازم است تلاش شود محصول پاکیزه، بدون غش، بهداشتی و عاری از سموم تحویل بازار دهند همین جا لازم می دانم از تصمیم دولت  در خرید تضمینی زعفران تشکر کنم که امید است به قولشان عمل و دست واسطه ها را کوتاه کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نارآمی های عراق، گفت: مقام معظم رهبری در هفته گذشته با اشاره به حوادث لبنان و عراق نسبت به توطئه جدید دشمنان برای ایجاد نا امنی و برهم زدن ساختارهای قانونی این کشورها هشدار دادند و فرمودند به همه دلسوزان این کشورها بگویم اولویتشان علاج ناامنی است مردمشان هم باید بدانند که هر چند مطالبات به حقی دارند، اما این مطالبات فقط در چارچوب ساختارهای قانونی قابل تامین است.

امام جمعه گناباد خاطرنشان کرد: نکته مهمتر اینکه هدف دشمنان سرایت دادن این آشوب ها و اعتراضات به داخل ایران است، همچنین ایشان کارگزاران و دولتمردان ایران را به مغرور نشدن به پیروزری ها و دشمن را کوچک ندیدن از آنچه هست سفارش کردند و در واقع هشدار دادند که دولت، مسؤولین و مردم باید وحدت و انسجام کشور را حفظ و از سخنان تفرقه انگیز پرهیز نمایند و به فوریت در رفع مشکلات معیشتی مردم و رفع موانع رونق تولید تلاش کنند تا نقشه دشمنان بی اثر شود.

وی ادامه داد: البته ما ضمن لبیک گفتن به رهبر انقلاب اسلامی به دشمنان اعلام می کنیم ملت و دولت ایران به خوبی از نقشه های دشمنان اسلام آگاه و همانطوری که در برداشتن گام چهارم هسته ای قاطعیت نشان دادند و تسلیم لفاظی و تهدیدها نشدند مسلما از سرایت فتنه جدید جلوگیری و تمام نقشه های آنان را ناکام و بی اثر خواهند کرد.

امام جمعه بردسکن: 8 هزار شبکه  به طور مرتب علیه کشورمان شایعه پراکنی دارند

حجت الاسلام علی اصغر امینی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بردسکن  اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی یوم الله 13 آبان از بصیرت مردم ومسؤولان تقدیر و اظهار کرد: ایران مرتب در برابر تهاجمات دشمن به گونه های مختلف قراردارد و این درایت رهبری ومسؤولان کشور است که همراه با مردم هوشیار و بصیر توانسته ایم دربرابر آنان بایستیم.

امام جمعه بردسکن لزوم توجه به فرامین رهبری را مورد تاکید قرارداد و افزود: امروز شبکه های مجازی وخبرنگاران در کوتاهترین زمان اخبار را به اقصی نقاط دنیا مخابره می کنند، بنابراین باید خود را مجهز به اطلاعات لازم کنیم تا دچار چالش نشویم.

وی جنگ روانی و رسانه ای دشمن را ترفند آنان خواند و اظهار کرد: جنگ روایت ها، بخشی از جنگ رسانه ای دشمن است.

حجت الاسلام امینی حمله به ایران توسط آمریکا را غیرممکن دانست و گفت: آمریکا برای شروع حمله به ایران باید 400 میلیارد دلار هزینه کند که غیر ممکن است، بنابراین جنگ روایت به مراتب برای دشمنان ما کم هزینه تر است که باید در این مورد هوشیار عمل کنیم.

امام جمعه بردسکن تاکید کرد: 8 هزار شبکه در دنیا مرتب علیه کشورمان شایعه پراکنی می کنند و تلاش دارند ایران را دچاردوقطبی کاذب کنند.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.