معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حدود ۵۰ میلیارد ریال برای پروژه بازگشایی خیابان خاقانی به بلوار نماز هزینه شده است.

هزینه ۵۰میلیاردی بازگشایی خیابان خاقانی مشهد به بلوار نماز

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی در آیین بازگشایی خیابان خاقانی به بلوار نماز در جمع برخی از اعضای شورای شهر و مسئولین شهرداری و مردم منطقه در خصوص زمان‌بندی انجام این پروژه اظهار کرد: برآورد زمانی ما از اجرای این پروژه ۱۲۰ روز بود. زمانی که شروع به کار کردیم به دلیل عدم توافقاتی که قبل‌تر با آستان قدس رضوی داشتیم نزدیک به ۲۵ تا ۳۰ روز طول کشید تا همکارانمان در حوزه املاک و منطقه این توافقات را انجام دهند.

وی ادامه داد: مجموعا ۷۲، ۷۳ روز انجام کار مفید این پروژه طول کشید و با توجه به زمان تعیین شده برای تکمیل پروژه با در نظر گرفتن تاخیر ابتدای آن برای توافقات تقریبا سه، چهار روز آماده شدن این پروژه به تاخیر افتاد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص مشخصات پروژه بازگشایی خیابان خاقانی به بلوار نماز، بیان کرد: طول این پروژه تقریبا نزدیک به ۰.۵ کیلومتر، عرض باندها ۹.۵ متر و پوسته آن تقریبا ۳۵ متر است. مسیر عابر پیاده و مسیر دوچرخه در این پروژه در نظر گرفته شده که مسیر دوچرخه تا میدان خاقانی ادامه پیدا کرده است. نزدیک به ۴۰۰۰ متر مکعب نیز آسفالت ریخته شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه در تیرماه گذشته تصمیم اجرای این پروژه را در شهرداری گرفتیم، خاطرنشان کرد: این پروژه با افتتاح پل ناصری که امیدواریم تا ۲۲ بهمن افتتاح و راه‌اندازی شود، می‌تواند بخشی از بار ترافیکی مربوط به این منطقه را از بلوار شهید کاوه بردارد و همچنین یک بخش زیادی از ترافیک میدان صداوسیما و ابتدای بلوار پیروزی علی‌الخصوص میدان شهید کاوه را کاهش دهد.

وی گفت: برای این پروژه بودجه‌ای در آلبوم بودجه نبود اما با رایزنی‌ و توافق دکتر کلایی با اعضای شورا انجام شده بود قرار شد ما این پروژه را انجام دهیم و در اصلاح بودجه اعتبار آن‌را در نظر بگیریم.

احمد نوروزی عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با بیان اینکه «ما در زمانی شورای اسلامی را تحویل گرفتیم که نگران از تامین حقوق پرسنل بودیم و بیش از ۸۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم»، بیان کرد: در این دوره شورای اسلامی شهر مشهد شاهد بهره‌برداری از پروژه‌هایی هستیم که در همین دوره کلید خورده است؛ پروژه‌های مختلفی که زودتر از موعد به بهره‌برداری می‌رسد و کمتر از پیش‌بینی هزینه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پروژه‌های خوبی در سازمان عمران شهرداری درحال انجام است و  افتتاح‌هایی همچون در محله طرق، از طرق به محمدآباد و در ادامه آن بسکاباد و همچنین دوربرگردان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را که اخیرا داشتیم و همچنین پروژه‌های دیگری که در سازمان عمران در حال انجام و افتتاح است.

نوروزی اضافه کرد: ما به آقای عظیمی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، گفتیم که سازمان عمران باید به پروژه‌هایی فراتر از پروژه‌های کوچک فکر کند.

این عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: پروژه‌های سنگینی که در قطار شهری انجام می‌شود تاثیر فوق‌العاده‌ای در ترافیک خواهد داشت و خود خط که بحث سیگنالینگ و مسائل مختلفش کار نشده بود و ایستگاه‌های مختلف، همگی به بهره‌برداری و به ایستگاه سلامت می‌رسد.

وی اضافه کرد: تونل خط سه قطار شهری به صورت گسترده کار شده است و از یک طرف در امامت  و از طرف دیگر نزدیک ترمینال است و همچنین مقدمات خط چهار فراهم شده و انتخاب پیمانکار انجام شده است و بلافاصله پس از اتمام تونل خط سه، کار تونل خط چهار انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.