مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ۹۰ پروژه ورزشی خراسان رضوی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد که این تعداد طرح معادل هفت سال گذشته است.

بهره‌برداری از ۹۰ پروژه ورزشی خراسان رضوی در سال جاری
به گزراش قدس آنلاین، فرزاد فتاحی روز پنجشنبه در نشست با هیئت‌های ورزشی سبزوار عنوان کرد: حدود ۱۱۰ طرح نیمه تمام ورزشی در خراسان‌ رضوی وجود دارد که اولویت ما تکمیل طرح‌های نیمه تمام از طریق بخش خصوصی و جلب مشارکت خیران است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های  اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تجهیز خانه‌های ورزش روستایی است بطوری که طی ۶ ماه نخست سال جاری  ۶۰ خانه ورزشی تجهیز شده‌اند.

فتاحی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۰ خانه ورزش روستایی در خراسان رضوی تجهیز شده و  تا پایان سال جاری ۱۰۰ خانه ورزش روستایی دیگر در سطح خراسان رضوی تجهیز می‌شوند.

فتاحی افزود: خانه‌های ورزش روستایی با لوازمی شامل تاتامی، راکت، توپ و میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج و دارت تجهیز شده‌اند.

وی گفت: دولت تدبیر وامید با وجود شرایط اقتصادی دشوار نگاه مثبتی به مقوله ورزش داشته و خدمات دولت در ساخت و فضاهای ورزشی بی‌نظیر بوده است.

فتاحی با اشاره به اینکه سبزوار در رشته‌های مختلف از قطب‌های ورزش خراسان رضوی است، افزود:  اماکن ورزشی این شهرستان مطلوب نیست که ساماندهی فضاها و سالن‌های ورزشی آن پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سرانه فضای ورزشی این شهرستان ۶۲ سانتی‌متر است که نسبت به میانگین ۸۷ سانتی‌متری کشوری خیلی پایین‌تر است.

رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران طرح مهم ورزشی نیمه تمام این شهرستان است که با پیگیری‌های صورت گرفته مرحله نخست آن شامل زمین چمن، نور استاندارد، پیست تارتان، رختکن، نصب ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: اداره ورزش نسبت به راه‌اندازی خانه‌های ورزش در حاشیه شهرها و مناطق محروم و احداث زمین‌های چمن مصنوعی در روستاها و شهرها اقدام نماید.

سبحانی‌فر اظهار کرد: در سال‌های اخیر ۳۰ سالن ورزشی در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی بدون حمایت اداره کل ورزش خراسان رضوی در دست ساخت است که برخی از این فضاها به بهره‌برداری رسیده است.

ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.