براساس گزارش های خبری، افرادی که قصد تعرض و به آتش کشیدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا را داشتند، وابسته به فرقه انحرافی و متعلق به بیگانه الصرخی به رهبری فردی معروف به سید محمود حسنی الصرخی هستند.

فرقه انحرافی «الصرخی»؛ از حمایت داعش تا دشمنی علنی با جمهوری اسلامی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عراق از چندهفته پیش به صحنه اعتراضات مردمی تبدیل شده و مردم این کشور با حضور در خیابان ها نسبت به ساختار سیاسی، فساد مالی، بیکاری و فقدان عدالت اجتماعی اعتراض خود را اعلام کرده اند.

علی رغم آنکه مسئولان عراقی از آغاز بر محق بودن مردم و مطالبات به جای آنها تاکید کرده و به نیروهای امنیتی دستور داده اند تا با آنها برخورد خشونت آمیز نداشته باشند و همچنین اکثریت مردم نیز توصیه های امنیتی را رعایت کرده و درصدد آشوب و اغتشاشات نبوده اند، اما در این بین گروه های کوچکی وجود دارند که با خط گیری از برخی طرف های خارجی و سیاسی داخلی به دنبال منحرف کردن اعتراضات مردمی از مسیر مسالمت آمیز هستند.

یک شنبه شب گذشته تعداد بسیار کمی از معترضان در نزدیکی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران تجمع کردند و سعی داشتند وارد کنسولگری شده و آن را به آتش بکشند که نیروهای امنیتی کربلا در کنار کنسولگری مستقر شدند و اغتشاشگران را متفرق کردند. طی روزهای گذشته برخی از اعضاء گروه های منحرف و نفوذی  به دنبال هدایت مردم به سمت کنسولگری بودند که مردم از آن ها تبعیت نکردند. اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بازنشر توئیت های شبکه سعودی العربیه در مورد تعرض این افراد به کنسولگری ایران در صفحه توئیتر خود حکایت از آن دارد که صحنه گردان این اقدام تحریک آمیز آمریکا و اتباع آن بوده اند.

براساس گزارش های خبری منتشر شده مشخص شد افرادی که قصد تعرض و به آتش کشیدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا را داشتند، وابسته به فرقه انحرافی و متعلق به بیگانه الصرخی به رهبری فردی معروف به سید محمود حسنی الصرخی هستند که از استان های بابل و الدیوانیه به کربلا آمده بودند.

محمود الحسنی الصرخی که خود را سید و مرجع تقلید شیعیان می داند سال 1964 م در کاظمین متولد شد. او فارغ التحصیل دانشکده مهندسی دانشگاه بغداد در سال 1986است و پس از آن در سال 1994 وارد حوزه علیمه شد.

محمود الحسنی الصرخی در سال 2003 کمی پیش از سرنگونی رژیم صدام دیکتاتور معدوم عراق به ناگاه ظاهر شد و خود را با عنوان یک مرجع دینی در سطح آیت الله العظمی معرفی کرد، اما پس از بررسی سابقه وی، مشخص شد او از نیروهای سابق سازمان امنیت حزب بعث بوده که از طریق همکاری با سازمان اطلاعات سعودی، با هدف تخریب مرجعیت شیعه، پا به عرصه گذاشته است.

او داعیه آن را دارد که یک مرجع شیعی عراقی و عربی است و عداوت و دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران را علنا اعلام کرده است، اما علی رغم این ادعا هیچ یک از علمای شیعه مرجعیت و شایستگی او را برای تقلید تایید نکرده و همگی اعتقاد دارند که او شرط اعلمیت برای مرجع بودن را ندارد. عناصر وابسته به الصرخی در سال ۲۰۰۶ نیز به کنسولگری ایران در بصره حمله کرده بودند. به همین دلیل، برخی از علمای شیعه، به وی القابی مانند «منحرف» و «گمراهِ گمراه کننده» داده‌اند.

محمود الصرخی سال 2014 و پس از ظهور گروه تروریستی داعش در عراق و اشغال مناطقی گسترده خواستار به رسمیت شناختن این گروه تروریستی و گفتگو با آن شد و فتوای آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در مورد جهاد علیه داعش را رد کرد. او این فتوای آیت الله سیستانی را دعوت به جنگ داخلی و شعله ور کردن طائفه گری در عراق دانست، در حالی که همین فتوای آیت الله سیستانی عراق را از شر تروریست های جنایتکار و متوحش داعشی مورد حمایت غرب و عربستان سعودی نجات داد.

الصرخی همیشه تاکید دارد که بگوید او عراقی و عربی است و با این کار خود می خواهد دشمنی اش با ایران را اظهار و تاکید کند که هیچ ارتباطی بین ایران و تشیع عراق وجود ندارد. او در آخرین مصاحبه خود با روزنامه سعودی «الوطن» گفت: گفتمان ما گفتمان دینی و مذهبی شیعه عراق نیست، بلکه گفتمان دینی عراق گفتمان علیه ایران است. ایران هیچ ارتباطی با مذهب شیعه ندارد جز به آن اندازه که در خدمت سیاست نظام حاکم و منافع ملی سلطه گرانه آن باشد. .

محمود الصرخی در سال 2014 از تظاهرات اهل سنت در استان های سنی نشین در عراق حمایت کرد و خواستار براندازی دولت نوری المالکی  و مخالفت با ایران شد. در این راستا به سراغ مقتدی صدر رفت اما مقتدی صدر او را نادان خواند و همین امر موجب شد تا الصرخی مدعی شود که امام زمان(عج) شخصا به او دستور داده است تا سر نوری المالکی و مقتدی صدر را قطع کند.

الصرخی همچنین ضمن تأیید تجاوزعربستان سعودی به ملت یمن، گفته بود: از ائتلاف اسلامی به صورت کامل حمایت، آن را تأیید و از آن استقبال می‌کنیم.

خطرناکترین موضعی که محمود الصرخی طی سال های اخیر اتخاذ کرد حمایت او از گروه تروریستی داعش بود؛ به گونه ای که در مصاحبه با سایت سعودی «ایلاف» از کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی خواسته بود که به هوش و شجاعت تروریست های داعشی اعتراف کنند و تاکید کرده بود نتیجه جنگ با آنها شکست خواهد بود. او در این مصاحبه می گوید: جنگجویان داعش با هوش هستند و از مرگ نمی ترسند، در حالیکه طرف مقابل آنها به دنبال زندگی دنیا هستند. این موضع صرخی خشم شیعیان را برانگیخت.

محمود الصرخی همچنین چند هفته پیش در آخرین مصاحبه خود با روزنامه الوطن گفت: داعش یک واقعیت پایدار است نه یک پدیده گذرا، بنابراین ضایع کردن وقت برای از بین بردن آن صحیح نیست و ما نباید بیش از این جان و خون فرزندانمان را در این راه به هدر دهیم. چراکه ما یا واقعیت را به صورت درست درک نکرده ایم و یا آنکه واقعیت را می دانیم اما خون و جان مردم برایمان اهمیت ندارد و به آخرت معتقد نیستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.