بیست و دومین دوره مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا، روز پنجشنبه ۱۶ آبان درکره جنوبی آغاز شد.

محمدرضا خزاعی/

بیست و دومین دوره مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا، روز پنجشنبه ۱۶ آبان درکره جنوبی آغاز شد.

۱۱ تیم در این مسابقات حضور دارند که مرحله مقدماتی را در دو گروه برگزار خواهند کرد.

در گروه A تیم‌های اس کی هاوکس کره جنوبی، زاگرس اسلام آباد ایران، العربی قطر، الکویت کویت، الشارجه امارات، و در گروه B تیم‌های الوکره قطر، عمان عمان، بارباربحرین، الوحده عربستان، العربی کویت، و سپاهان ایران حضوردارند.

۱۰تیم از کشورهای غرب آسیا به شهر «سام چئوک» کره جنوبی در شرق قاره بزرگ رفته‌اند تا رقابت بر سر قهرمانی را در این شهر، همراه تنها تیم شرق آسیا، «اس کی هاوکس» کره جنوبی برگزار کنند.

*رکورد قطری‌ها

در دوره‌های قبلی، که بیشتر در غرب قاره و عمدتاً در قطر برگزار شده، تیم‌های قطری با ۹ بار حضور در سکوی نخست، بیشترین عنوان قهرمانی را کسب کرده‌اند و دراین دوره هم، العربی و الوکره دو نماینده این کشور که بیشتر از لژیونرهای اروپایی و آفریقایی بهره می‌برند، در کنار الکویت کویت، شانس‌های نخست کسب قهرمانی هستند. البته تیم الوحده عربستان هم نیم نگاهی به سکوی قهرمانی دارد.

*ناکامی ایرانی‌ها

بازی افتتاحیه این رقابت‌ها را تیم‌های الوکره قطر، قهرمان دوره قبل، و فولاد مبارکه سپاهان برگزار کردند که الوکره همانند تیم ملی قطر، با ترکیبی کاملاً غیربومی، در یک بازی نزدیک و تنها با اختلاف دو گل نماینده کشورمان را شکست داد. شاگردان محسن طاهری، در دومین روز مسابقات دومین شکست را برابر الوحده عربستان پذیرفتند تا عملاً شانسی برای حضور در جمع چهار تیم برتر نداشته باشند.

زاگرس اسلام آباد، نماینده دیگر کشورمان که روز نخست به الکویت کویت باخته بود، در آخرین بازی دیروز هم مقابل العربی قطر مغلوب شد تا از حضور در مرحله نیمه نهایی بازماند.

تیم‌ها امروز، شنبه ۱۸ آبان استراحت دارند و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه دیدارهای مرحله مقدماتی را ادامه خواهند داد.

*️قضاوت داوران ایرانی

مهدی توکلی و سعید ولدخانیان داوران A جهانی کشورمان که از سوی کنفدراسیون هندبال آسیا، برای داوری این مسابقات دعوت شده‌اند، در دومین روز مسابقات، بازی تیم‌های بارباربحرین و عمان از کشورعمان را سوت زدند که قضاوت خوبی هم داشتند.

نتایج بازی‌ها

پنجشنبه ۱۶ آبان

الوکره قطر ۳۳- فولادمبارکه سپاهان ۳۱

عمان عمان ۲۸ - العربی کویت ۲۲

بارباربحرین ۲۲-الوحده عربستان۲۴

الشارجه امارات ۲۹-اس کی هاوکس ۲۲

الکویت ۳۶- زاگرس اسلام آباد ۲۴

جمعه ۱۷ آبان

عمان ۲۲- باربار ۲۳

العربی کویت ۲۶ - الوکره قطر ۳۴

الوحده ۳۴ - سپاهان ۲۹

الکویت ۳۲ - اس کی هاوکس ۲۶

العربی قطر ۴۰ - زاگرس ۲۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.