مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: به دلیل کمبود نیرو در مقطع متوسطه اول هر ۱۵ دانش‌آموز در هفته یک ساعت مشاوره دارند و برای متوسطه دوم هیچ نیرویی برای مشاوره دادن نداریم و خود مدیر و یا معلم باید این کار را انجام دهند.

کمبود مشاور در مدارس کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، علی طاهریان در خصوص ورود مواد مخدر به مدارس بیان کرد: در جامعه امروز آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و تنگناهای اقتصادی وجود دارد و گاه وجودشان یکدیگر را تشدید می‌کنند، هرچند آموزش و پرورش در خود طیف وسیعی از افراد مختلف که متاثر از اوضاع اجتماعی هستند، دارد اما تاکنون آمار مشخصی از وجود دانش‌آموزان معتاد گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در سطح استان گزارش‌هایی از خودکشی و افسردگی دانش‌آموزان داشته‌ایم، البته بیشتر قربانی‌ها و دانش‌آموزانی که آسیب می‌بینند از خانواده‌های نابهنجار هستند که باید بیشتر به آن‌ها توجه شود.

طاهریان از کمبود مشاور در مدارس خبر داد و افزود: به دلیل کمبود مشاور مجبور شده‌ایم از دیگر رشته‌های نزدیک به رشته مشاوره افرادی را به کارگیری کنیم البته ابتدا آموزش‌های لازم فرا داده شده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر تصریح کرد: مشاورانی که اکنون داریم فقط برای مدارس مقطع متوسطه اول که از نظر سنی بیشتر نیاز به مشاوره دارند، کافی هستند.

وی با اعلام اینکه تمامی مدارس متوسطه اول روستایی و شهر دارای مشاور هستند، گفت: اگر در مدارس متوسطه اول مشاور داشته باشیم ابتدا باید به آن‌ها خدمات بدهیم در صورتی که به همان شدت دانش‌آموزان مقطع متوسط دوم نیاز به مشاوره دارند چون علاوه بر آسیب‌های اجتماعی، کنکور را در پیش رو دارند و باید راهنمای تحصیلی داشته باشند.  

طاهریان عنوان کرد: در مقطع متوسطه اول هر ۱۵ دانش‌آموز یک ساعت مشاوره و برای متوسطه دوم هیچ نیرویی برای مشاوره نداریم و خود مدیر و یا معلم باید این کار را انجام دهند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.