مدیرکل سلامت خراسان رضوی گفت: در چند روز گذشته 155 میلیارد ریال برای خدمات دیالیز، بستری، پاراکلینیک، دندان‌پزشکی، ویزیت پزشکان، داروخانه‌ها و شیمی‌درمانی بخش‌های دولتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و مراکز دانشگاهی پرداخت شده است.

طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت در خراسان رضوی

پروین محمدی/

مدیرکل سلامت خراسان رضوی گفت: در چند روز گذشته 155 میلیارد ریال برای خدمات دیالیز، بستری، پاراکلینیک، دندان‌پزشکی، ویزیت پزشکان، داروخانه‌ها و شیمی‌درمانی بخش‌های دولتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و مراکز دانشگاهی پرداخت شده است.

دکتر سیدمرتضی وجدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما از آغاز طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت در آغاز امامت ولی عصر(عج) همزمان با سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: براساس بند الف ماده 70 قانون برنامه پنج ساله ششم، سازمان بیمه سلامت مکلف است که نسبت به پوشش همگانی بیمه سلامت اقدام کند تا افراد فاقد پوشش بیمه‌ای از مزایای این طرح برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 8 میلیون نفر در کشور فاقد هر گونه بیمه‌ای هستند که پیش‌بینی می‌شود در خراسان رضوی حدود 640 تا 800 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گیرند.

دکتر وجدان در خصوص شرایط پوشش اجباری بیمه همگانی توضیح داد: افراد واجد شرایط به سه گروه تقسیم می‌شوند اول اینکه در صورتی که درآمد سرپرست خانوار کمتر از 40 درصد حداقل قانون کار باشد (دهک‌های 1، 2 و 3) به صورت رایگان زیر پوشش قرار خواهند گرفت. دوم اینکه در صورتی که درآمد سرپرست خانوار بین 40 تا 100 درصد حداقل قانون کار باشد (دهک‌های 4) به میزان 50 درصد سرانه مصوب و به میزان 290 هزار و 400 تومان برای هر نفر از خانوار بپردازند و یک سال بیمه شوند.

و سوم در صورتی که درآمد سرپرست خانوار معادل یا بیش از حداقل قانون کار باشد مبلغ 580 هزار و 800 تومان برای هر یک از افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) برای یک سال خواهد بود.

وی با تأکید بر پوشش بیمه به شرط خانوار یادآور شد: تداوم پوشش بیمه رایگان برای بیمه‌شدگان فعلی شهری و روستایی تا پایان فروردین ماه سال آینده تضمین شده است ولی کسانی که فاقد هر گونه بیمه‌ای هستند باید هر چه زودتر به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه کنند تا در صورت نیاز برای آن‌ها آزمون وسع انجام شود و از مزایای بیمه سلامت برخوردار شوند؛ زیرا از 14 آبان به مدت 6ماه طرح اجباری اجرا می‌شود و در صورت تأخیر و مراجعه بعد از 6ماه ممکن است تخفیف صورت نگیرد و 100 درصد حق بیمه را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمه رایگان فقط در بخش دولتی قابل استفاده است، تصریح کرد: کسانی که آزمون وسع انجام داده و از بیمه سلامت رایگان بهره‌مند می‌شوند فقط از خدمات بخش دولتی می‌توانند استفاده کنند ولی کسانی که حق بیمه را کامل پرداخت کنند از تمام خدمات بخش دولتی و خصوصی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی اجرای طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری را در استان بسیار موفق دانست و اظهار کرد: 41 بیمارستان زیر پوشش این پروژه در استان قرار گرفتند و تاکنون 28 هزار سند بررسی شده و صورتحساب آن‌ها روی سیستم قرار گرفته است که به صرفه‌جویی زمان، نیروی انسانی، تجهیزات، کاغذ و... و یکنواختی پرداخت‌ها کمک زیادی خواهد کرد و با این کار نظم‌بخشی پرداخت‌ها در مدت کوتاه‌تری انجام خواهد شد.

وی با قدردانی از رسانه‌ها اظهار امیدواری کرد: با همکاری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها اقشار مختلف فاقد پوشش بیمه با مزایای این طرح آشنا شوند و هرچه سریع‌تر به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت (در حال حاضر 57 دفتر و به زودی 84 دفتر پیشخوان آماده ارائه خدمت خواهند شد) مراجعه کنند تا از مزایای بیمه بهره‌مند شوند زیرا ارائه خدمات بیمه از زمان صدور دفترچه خواهد بود و اگر فردی در بیمارستان بستری و پس از آن اقدام به بیمه شدن نماید خدمات دریافتی پیش از صدور دفترچه به نرخ آزاد حساب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.