اولین جشنواه انار اونگی خلیل آباد در روستای نقاب و میر آباد که قطب تولید انار شهرستان خلیل آباد است، برگزار شد.

اولین جشنواره انار اونگی خلیل آباد در روستای میر آباد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از خلیل آباد، این جشنواره با دبیری سازمان مردم نهاد یاآوران میراث طرثیث و با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری و ادارات دولتی خلیل آباد و کاشمر در روستای میرآباد از توابع شهرستان خلیل آباد با حضور معاون فرماندار، بخشدا مرکزی، مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم در جوار امام زاده سید حسن روستای میرآباد برگزار شد.
پیگیر هستیم انار نقاب را به عنوان یک برند در سطح استان و کشور معرفی کنیم
 بخشدار مرکزی خلیل آباد گفت: روستای نقاب و میرآباد به عنوان قطب تولید انار در سطح شهرستان می باشد.
ریحانه شریعتی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شکرگزاری از نعمات خداوند متعال می باشد افزود: جهت شناساندن محصول انار روستای نقاب و میر آباد شهرستان خلیل آباد که در سطح استان نمونه می باشد، پیگیر هستیم این محصول را به عنوان یک برند در سطح استان و کشور معرفی کنیم.
خلیل آباد دارای ۱۰۲۰ هکتار سطح زیر کشت انار است / در سال جاری حدود ۲۰ هزار تن انار در روستای نقاب و میر آباد روانه بازار می شود
همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد در این جشنواره  که با حضور معاونت فرمانداری خلیل آباد برگزار شد اظهار کرد:  خلیل آباد دارای ۱۰۲۰ هکتار سطح زیر کشت انار است، که روستای نقاب و میرآباد قطب تولید انار شهرستان هستند.
محمود شبان با با بیان اینکه میانگین برداشت انار ۲۰ تن در هکتار می باشد افزود: در سطح شهرستان ۵  رقم انار کشت می شود که رقم خزر رقم غالب انار شهرستان است که پیش بینی می شود در سال جاری حدود  ۲۰ هزار تن انار روانه بازار شود.
وی با اشاره به اینکه انار نقاب و میر آباد این شهرستان کاملا سالم و ارگانیک تولید می شود بیان کرد: این مرغوبیت و کیفیت مرهون زحمات باغداران زحمتکش است که با توجه به توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی بهعمل می آید.
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از صادرات انار نقاب و میر آباد به  کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا از جمله روسیه خبر داد و گفت:  با پیگیری های انجام شده  با سازمان میوه و تربار تهران و مشهد باغداران شهرستان می توانند محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه انارهای خودشان را در سطح این استانها عرضه کنند.
شبان اظهار داشت: درسطح شهرستان ۴ سرد خانه با ظرفیت ۷ هزار و ۵۰۰ تن که آماده ذخیره سازی انارکاران منطقه می باشد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.