سخنگوی ائتلاف الفتح -دومین فراکسیون پارلمانی عراق- اعلام کرد که از دولت کنونی این کشور و اصلاحات قانون اساسی حمایت می‌کند.

ائتلاف الفتح عراق: از دولت و آغاز اصلاحات قانون اساسی حمایت می‌کنیم

قدس آنلاین؛ «احمد الاسدی» سخنگوی ائتلاف الفتح عراق (دومین فراکسیون پارلمانی عراق) بر لزوم محاکمه تمام مفسدان در این کشور تأکید کرد.

الاسدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «از دولت و آغاز اصلاحات قانون اساسی در همه مسائل حمایت می‌کنیم».

در همین ارتباط، منابع خبری اخیرا با اشاره به ناکامی تلاش برخی افراد و احزاب سیاسی برای برکناری نخست وزیر عراق، تأکید کردند (+) که عادل عبدالمهدی با الفتح و ائتلاف سائرون (بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق) در حال تماس است تا بتواند با اعمال اصلاحات، این بحران را پشت سر بگذارد.

شبکه خبری السومریه به نقل از الاسدی گزارش داد که ائتلاف الفتح از تصویب قانون بیمه اجتماعی و توزیع زمین بین شهروندان حمایت می‌کند.

وی در عین حال از حمایت ائتلاف الفتح از دستگاه قضاء عراق برای محاکمه تمامی افراد فاسد از سال  ۲۰۰۳ تا کنون خبر داد.

الاسدی ضمن قدردانی از نقش مرجعیت دینی عراق و بیانات آن، تأکید کرد که الفتح از سرویس‌های امنیتی و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز حمایت می‌کند.

در همین ارتباط، «عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه، ضمن تأکید مجدد بر لزوم مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات مردمی عراق، تأکید کرد، طیف‌های سیاسی که قدرت را در دست دارند،  برای اجابت مطالبات شهروندان بر اساس نقشه راه مورد توافق، فرصت خوبی پیش روی خود دارند که در مدت زمان معینی اجرایی شود و به فساد، سهمیه‌بندی و نبود عدالت اجتماعی پایان دهد.

الکربلائی با بیان اینکه حفظ مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات، اهمیت بسیاری دارد و در این زمینه، مسئولیت بزرگی بر دوش نیروهای امنیتی قرار دارد، خاطر نشان کرد، این نیروها باید از هر گونه خشونت در برخورد با معترضان مسالمت‌آمیز اجتناب کنند و استفاده از خشونت، هیچ توجیهی ندارد و عواقب وخیمی به دنبال دارد.

وی همچنین هشدار داد که برخی طرف‌های داخلی و خارجی امروز قصد دارند از حرکت اعتراضی کنونی برای تحقق برخی اهداف، سوء استفاده کنند؛ به همین دلیل معترضان باید نسبت به سوء استفاده این طرف‌ها هوشیار باشند که می‌تواند مسیر جنبش اصلاح‌گرایانه آنان را تغییر دهد.

بیشتر استان‌های جنوبی عراق از جمعه ۲۵ اکتبر، تظاهرات‌هایی را برای مبارزه با فساد و بهبود وضعیت معیشتی برگزار کرده‌اند. هر چند بیشتر این تظاهرات مسالمت‌آمیز است، ولی برخی طرف‌های خارجی و احزاب سیاسی داخلی در حال موج‌سواری بر اعتراضات هستند تا بتوانند به مقاصد خود دست یابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.