معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد کشورش انگیزه‌هایی که باعث شده است ایران در مسیر کاهش تعهدات هسته‌ای داوطلبانه خود ذیل برجام گام بردارد را درک می‌کند.

 ریابکوف: انگیزه‌های ایران برای کاهش تعهداتش را درک می‌کنیم

قدس آنلاین، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه با اعلام اینکه کشورش انگیزه‌های ایران برای کاهش تعهداتش ذیل برجام را درک می‌کند، خواستار خویشتنداری همه طرف‌های برجام برای کمک به حفظ این توافق شد.

این دیپلمات بلندپایه روس در بخشی از سخنرانی خود در کنفرانس منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای که در مسکو برگزار می‌شود، درباره اقدامات اخیر ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام گفت: «ما انگیزه‌هایی که باعث شده است ایران هر ۶۰ روز یک گام در راستای کاهش تعهدات هسته‌ای داوطلبانه خود ذیل برجام گام بردارد را درک می‌کنیم. در عین حال ما از همه طرف‌های باقی‌مانده در برجام می‌خواهیم که خویشتندار باشند.»

وی افزود: «ما نمی‌توانیم حد مقاومت برجام را تست کنیم. ممکن است [بر اثر فشارها] برجام از هم بپاشد و سقوط کند. آن‌گاه ما در شرایطی قرار خواهیم گرفت که در آن ریسک بروز درگیری و پیچیده‌تر شدن اوضاع در منطقه بی‌ثبات خلیج فارس افزایش خواهد یافت.»

ایران که طی ماههای اخیر در پاسخ به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده بود، روز سه‌شنبه ۱۴ آبان اعلام کرد که در چارچوب گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای خود، گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو را برای اولین بار بعد از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ از سر خواهد گرفت.

مقامات ایران تأکید کرده‌اند که روند کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام تا زمانی که طرف‌های اروپایی برجام به تعهدات خود عمل نکنند، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.