وزیر خارجه آمریکا در ادعایی عجیب گفت قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا، غرور مردم کوبا را جریحه‌دار می‌کند.

محکومیت تحریم‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل، غرور مردم کوبا را جریحه‌دار می‌کند!

قدس آنلاین؛ به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه مدعی شد رای اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از قطعنامه رفع تحریم‌های کوبا، غرور مردم این کشور آمریکای لاتین را جریحه‌دار می‌کند.

گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را در محکومیت محاصره اقتصادی، تجاری و مالی کوبا صادر کرد. این سند از حمایت ۱۸۷ کشور برخوردار بود حال آنکه برزیل و رژیم صهیونیستی علیه آن رای دادند و کلمبیا و اوکراین هم رای ممتنع داشتند.

پمپئو در ادامه ادعاهای خود افزود: پتانسیل کوبا مادامی که رژیم کاسترو دست از سوء مدیریت اقتصاد و اعمال فشار بر مردم برندارد، محقق نمی‌شود.

ادعاهای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که «الکسیس باندریج وگا» سفیر کوبا در تهران هفته پیش طی اظهاراتی تاکید کرد: ما از تحریم های آمریکا به عنوان محاصره اقتصادی یاد می کنیم. این تحریم ها ۶۰ سال علیه کوبا ادامه داشته اما در ۲ سال اخیر بسیار شدید بوده و تاثیری فراملی بر کوبا داشته است.  تحریم ها و محاصره اقتصادی نقض کامل حقوق بشر و حتی به منزله نسل کشی است.  تحریم های آمریکا علیه کوبا توهین به جامعه بین الملل است. از جامعه بین الملل و به ویژه ایران به دلیل محکومیت همیشگی این تحریم ها و نسل کشی قدردانی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.