رئیس‌پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: نسبت به سال گذشته، در خصوص قتل، ۳۴ درصد افزایش وقوع و ۶۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم. ۵۵ درصد این قتل‌ها در نزاع اتفاق می‌افتد.

افزایش ۳۴ درصدی قتل در خراسان رضوی/ نزاع دسته جمعی ۳۹ درصد رشد داشته است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد بوستانی تاکید کرد: در مشهد ۸ پهنه وجود دارد که به آن مناطق حاشیه شهر می‌گویند.  این مناطق به لحاظ آماری بیشترین درصد وقوع جرم در زمینه شرارت، نزاع،  قتل‌های ناشی از نزاع، توزیع موادمخدر و اعتیاد را به خود اختصاص داده‌اند و طبق آمار، وقوع جرم در این بخش‌ها بیشتر است.

رئیس‌پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعاملات حوزه ناجا با شهرداری بسیار عالی پیش می‌رود و همکاری لازم را با ما انجام می‌دهند. متاسفانه بعضی از مشکلات و موضوعات  در این مناطق ساختاری است، مناطقی در شهر مشهد با قدمت چندین ساله و با چندین‌هزار نفر سکنه را نمی‌توان یک‌شبه سامان داد.  این مناطق نه تنها برای نیروی انتظامی، بلکه برای همه ارگان‌ها دغدغه است. البته تا حدودی مشکلات را حل کرده‌ایم.   مانند مناطق کال دروی و  کال اسماعیل‌آباد دیگر شاهد آن صحنه‌های فجیع در این مکان‌ها نیستیم.

به‌کارگیری مددکار و مشاور اجتماعی در کلانتری‌ها

بوستانی تصریح کرد:  اقدام بسیارخوبی در سطح ناجا صورت گرفته است. به طور مثال به کارگیری مددکار و مشاور اجتماعی در کلانتری‌هاست. تصمیم گرفته‌ایم موضوعات قابل‌حل را در کلانتری رسیدگی کنیم و فقط برخی از جرائم سخت و غیر قابل حل به دادگاه فرستاد شود.  

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: بنا به دستور داده شده کلیه کلانتری‌های مشهد مددکار دارند. این افراد مشاوران تحصیل کرده در رشته‌های علوم‌اجتماعی و استخدام نیروی انتظامی هستند. این مشاوران ابتدا باید دوره‌های آموزشی خود را اتمام کنند و همچنین در طول کار عملکرد آن‌ها رصد می‌شود.

حضور کارشناس نیروی‌انتظامی در مدارس 

وی ادامه داد: در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه طرحی  در خصوص حضور کارشناسان نیروی‌انتظامی  در مدارس ارائه داده شده است، تا بدین وسیله بتوانیم جوانان را با عواقب دوستی‌های خیابانی و دوستان ناباب آشنا کنیم.

۹۸ درصد خودروهای سرقتی را کشف کرده‌ایم

بوستانی در خصوص آمارهای  شش ماه اول سال نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: نزاع دسته جمعی ۳۹ درصد،  نزاع فردی ۱۳ درصد افزایش داشته و این نگران‌کننده است. همچنین سرقت خودرو ۳۰ درصد افزایش داشته و در دستگیری سارقان ۴۷ درصد وجود داشته است. ۹۸ درصد خودروهای سرقتی را کشف کرده‌ایم. متاسفانه در  اماکن دولتی ۴۷ درصد افزایش سرقت داشته‌ایم.  

۵۵ درصد قتل‌ها در نزاع اتفاق می‌افتد

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: در خصوص قتل، ۳۴ درصد افزایش وقوع و ۶۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم. ۵۵ درصد این قتل‌ها در نزاع اتفاق می‌افتد. در خراسان روزانه حدود ۲۰ هزار تماس گرفته می‌شود که ۶۰ درصد آن‌ها عملیانی می‌شود.

سرقت‌های مسلحانه در بانک‌های خراسان رضوی به صفر رسیده است

وی گفت: دوربین‌های نظارتی در بخش ناجا شهر مشهد افزایش داشته است،  در این زمینه کمیته پایش تصویری استانداری راه‌اندازی شده است که توسط این کمیته موارد لازم ارزیابی می‌شود. سرقت‌های مسلحانه در بانک‌های خراسان رضوی به صفر رسیده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.