عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: دولت برقی شدن قطار مشهد -تهران را به طور جدی پیگیری کند و اجرای آن را بر اساس الگوی اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل ، به جوانان ایرانی واگذار کند.

دولت برقی شدن قطار مشهد -تهران را به طور جدی پیگیری کند/اجرای این پروژه به جوانان ایرانی واگذار شود

رضا شیران خراسانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  با توجه به برآوردهای جمعیتی در سال های آینده ، پیش بینی حضور  چهل میلیون زائر در شهر مقدس مشهد دور از انتظار نیست، از این رو لازم است زیرساخت های این موضوع از جمله حوزه حمل و نقل مورد توجه دولت قرار بگیرد. 
وی  افزود: علی رغم اینکه فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد  مشهد دومین ترمینال فعال هوایی  کشور است اما در حوزه فرودگاهی در شهر مقدس مشهد نیاز به شهر فرودگاهی ضرورت دارد ، همچنین در حوزه ریلی و حمل و نقل جاده ای مشهد  نیز نیاز به کار و فعالیت بیشتری می باشد. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  برقی شدن قطار تهران-مشهد که پیمانکار آن مشخص نیز شده است باید از طرف دولت با جدیتی بیشتری دنبال شود، تصریح کرد: مسیر تهران - مشهد پرترددترین مسیر ریلی کشور است، از این رو  مسیری مهم و استراتژیک برای ایران محسوب می شود و تقاضای ما این است که دولت پیگیری بیشتری انجام دهد تا برقی شدن آن زود تر صورت بگیرد.
شیران خراسانی با اشاره به اینکه این پروژه از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و همچنان تحقق پیدا نکرده است، ادامه داد:با  پیگیری هایی که در چهارسال گذشته صورت گرفت ، پیمانکار این پروژه مشخص و قراربر این شد که به صورت فاینانس اجرایی  و تا سال ۱۴۰۰عملیاتی شود . سهم ایران در این فایناس  ۱۵ درصد بود که ۷.۵ درصد آن به بانک  صنعت و معدن به عنوان بانک عامل سپرده شد ، از طرفی با پیمانکار این پروژه  که چینی ها هستند باید دولت جدی تر مذاکره کند که به تعهداتشان عمل کنند. 
وی با بیان اینکه برقی شدن قطار تهران – مشهد ،فاصله زمانی سفر را به ۶ ساعت کاهش خواهد داد،گفت: در صورتی که طرف چینی به دلایلی از انجام این تعهد سرباز زند، با توجه به دانش،‌ علم و فناوری موجود در کشورمان و همچنین تعهد جوانان ایرانی در شرکت‌های دانش‌بنیان که در چند وقت اخیر توسعه خوبی پیدا کرده است می‌توانیم بر اساس الگوی اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل این پروژه را کلید زده و به سرانجام برسانیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  افزود: اگر دولت و مجلس پیگیری جدی‌تری برای اجرای این اولویت داشته باشند و بتوانیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کنیم تا این طرح عملیاتی شود ضمن به دست آوردن علوم پیشرفته و بین‌بخشی می‌توانیم تکنولوژی آن را بومی کرده و به دیگر مسیرها تسری و توسعه دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.