رئیس جمهوری ترکیه در اظهاراتی هدف از ادامه اعتراضات عراق را ایجاد شکاف و چند دستگی در جهان اسلام اعلام کرد.

اردوغان: علت ادامه اعتراضات عراق ایجاد شکاف و چند دستگی در جهان اسلام است

به نقل از دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهوری ترکیه، در اظهاراتی در خصوص اعتراضات عراق گفت: علت دامن زدن به بحران عراق، در واقع ایجاد اختلاف و تکه پاره کردن جهان اسلام است.

وی همچنین عنوان داشت که حدس می‌زند چه کسانی پشت اعتراضات عراق هستند و آنها احتمالا قصد دارند این اعتراضات را به ایران بکشانند.

اردوغان با اشاره به شعارهای ضد ایرانی و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا اظهار داشت: پشت این تلاطم اعتراضات عراق چه کسی ایستاده است؟ ما حدس می‌زنیم این اعتراضات توسط چه کسانی به راه انداخته شده و این اقدامات را ادامه می‌دهند و حتی تحلیلمان این است که برنامه دارند اعتراضات عراق را به ایران بکشانند.

اردوغان همچنین با انتقاد از مواضع برخی  کشورها در رابطه با عملیات ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه، گفت: در حالی که اخیرا رئیس اقلیم کردستان عراق سخنان مثبتی در رابطه با این عملیات گفته، اما ایران موضعی منفی گرفته و علیه سیاست‌های ترکیه حرف می‌زند.

اردوغان پیش از این نیز به نوعی از رئیس جمهوری ایران خواسته بود تا در برابر افرادی که در ایران از ترکیه انتقاد می کنند بایستد. 

اردوغان در پایان گفت: ما با سوریه ۹۱۱ کیلومتر مرز داریم. نه ایران، نه روسیه و نه آمریکا مرزی با سوریه ندارند و خطری متوجه آنها نیست. بنابراین تا نابودی آخرین تروریست، اقدامات نظامی ترکیه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.