۳۰۰ بهورز و مربی بهورز نمونه در سطح کشور طی مراسمی با حضور دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد تجلیل شدند.

تجلیل از ۳۰۰ بهورز نمونه کشور با حضور وزیر بهداشت در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین بحرینی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم تجلیل ۳۰۰ بهورز نمونه کشور با حضور وزیر بهداشت گفت: بهورزان یکی از موثرترین حلقه‌های سیستم نظام سلامت هستند که ارایه خدمات اولیه سلامت در دور افتاده‌ترین نقاط را ارائه می‌کنند.

او ادامه داد: بهورزان خدمات اولیه سلامت در محرومترین نقاط را به مراقبت‌های پیشرفته سلامت در سطح مراکز استان‌ها متصل می‌کنند و اگر این حلقه کارایی لازم را نداشته باشد، نمی‌توان انتظار ارتقای شاخص‌های بهداشتی را داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به جرات می‌توان گفت که سهم زیادی از درخشش و موفقیت‌های نظام سلامت کشور در عرصه‌های بین المللی و الگو بودن نظام شبکه‌ای بهداشت در جهان مرهون تلاش‌های خستگی ناپذیر بهورزان است.

بحرینی افزود: این دانشگاه مفتخر است که هر سال به مناسبت روز بهورز (۱۲ شهریور) میزبان بهورزان از سراسر کشور است.
 مهدی قلیان اول عضو هیات علمی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  نیز در این مراسم گفت: هم اکنون بیش از ۳۴ هزار بهورز در سطح کشور واقع در ۱۷ هزار و ۸۰۰ خانه بهداشت فعالیت دارند که حدود ۳۰۰ بهورز و مربی نمونه در این مراسم تقدیر می‌شوند.

او ادامه داد: تعداد بهورزان فعال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را یک هزار و ۱۳۰ بهورز واقع در ۷۴۳ خانه بهداشت عنوان کرد.

آیین یک روزه تجلیل از بهورزان نمونه کشور  با حضور وزیر بهداشت در برج سپید متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است. 

منبع:باشگاه خبرنگاران 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.