مدیر میراث فرهنگی شهرستان چناران از صدور اولین مجوز خانه مسافر در شهر گلمکان این شهرستان خبر داد.

صدور اولین مجوز "خانه مسافر" در شهر گلمکان شهرستان چناران

به گزارش قدس آنلاین، محمد طاهریان مقدم افزود : این مجوز برای مالکان خانه هایی که علاقمند به فعالیت در حوزه گردشگری هستند صادر می شود و به منظور نظارت هرچه بهتر بر اماکن اسکان و خانه های مسافر در شهرستان و جلوگیری از فعالیت اماکن اقامتی بدون مجوز است.

او ادامه داد: گلمکان شهری از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران است که به دلیل قرارگیری در دامنه رشته کوه بینالود و کوهستانی بودن آن، هرساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است و نبود مراکز اقامتی در شهر باعث مشکلاتی برای اقامت گردشگران و مسافران شده بود.

به گفته وی با تمهیدات و حمایت های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باعث شد که سرمایه گذاران در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران افزود: تاکنون برای اقامت گردشگران در شهرستان چناران، ۱۵ موافقت نامه اولیه تاسیسات گردشگری صادر شده است که ۲ مجوز بوم گردی و یک خانه مسافر آن مربوط به شهر گلمکان است.

وی گفت : خانه مسافر گلمکان، باغ ویلایی با تمام امکانات رفاهی به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع و دارای امکاناتی از جمله استخر بزرگ سرپوشیده آب گرم به مساحت ۱۲۰ مترمربع، استخر مجهز به جکوزی، گرمایش از کف و سیستم تصفیه مداوم آب و همچنین زمین والیبال روی چمن و استخر تابستانی، انواع وسایل تفریحی، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و وسایل بازی کودکان، ۲ سوئیت مجزای مبله شده و با امکانات کامل به مساحت های ۱۴۰ و ۴۰ مترمربع و آب، برق و گاز است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳ هزار گردشگر خارجی که بیشترآن ها از کشورهای عربی بودند، از جاذبه های گردشگری چناران دیدن کرده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.