قزوین-مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر هیچ کودکِ واجد شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی در مراکز پرورشگاهی استان وجود ندارد و در مقابل آن ۸۰۰ خانواده در انتظار فرزندخواندگی هستند.

۸۰۰خانواده در قزوین در انتظار فرزند خواندگی

به گزارش قدس آنلاین،مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر هیچ کودکِ واجد شرایط واگذاری به خانواده‌های متقاضی در مراکز پرورشگاهی استان وجود ندارد و در مقابل آن ۸۰۰ خانواده در انتظار فرزندخواندگی هستند.

علیرضا وارثی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که استان قزوین با آن روبه‌رو است تعدد زوج های نابارور است، بنابراین متقاضی فرزندخواندگی در استان قزوین زیاد است.

وی افزود: برای واگذاری کودک به یک خانواده شرایطی باید وجود داشته باشد که مهم‌ترین آن سکونت در استان قزوین است، شرایط دیگری از قبیل سن، شغل و میزان دارایی نیز توسط کارشناسان بررسی می‌شود و زوجینی که دارای شرایط اولیه باشند می‌توانند کودک را به فرزندخواندگی بپذیرند.

وی اظهار کرد: شرایط بهزیستی برای فرزندخواندگی سخت نیست اما برای اطمینان از آینده کودک باید مسائل مختلف ازجمله نداشتن اعتیاد، بهره‌مندی از سلامت روح و روان و تشخیص هویت زن و شوهر موردبررسی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.