رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداریها از جمله شهرداری مشهد در کسب سرمایه اجتماعی رتبه خوبی ندارند و در مجموع میزان رضایت شهروندان از آنها بالا نیست.

شهرداریها رتبه خوبی در شاخص سرمایه اجتماعی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری  در مراسم رونمایی فرآیندهای نوین مرکز ارتباطات مردمی شهرداری مشهد"  موسوم به "سامانه ۱۳۷" بخش زیادی از دلایل نارضایتمندی شهروندان را "ساختاری" توصیف و بیان کرد: توسعه نامتوازن و ناهمگون شهرها باعث شده تا شهر به طور غیرمدیریت شده‌ای توسعه یابد.

وی ادامه داد: فقدان مدیریت یکپارچه شهری، پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه و فقدان تبیین درست بین حق شهر و شهروند از جمله مواردی هستند که منجر به افزایش نارضایتی مردم از عملکرد شهرداریها می‌شوند. 
رئیس شورای شهر مشهد همچنین گفت: سهم پارسال هزینه خدمات هر شهروند در کلانشهر مشهد در حوزه اجرایی سه میلیون و ۸۷۰ هزار ریال و هزینه هر شهروند در حوزه عمرانی ۱۹ میلیون ریال بود. این در حالی است که پرداخت بدیهی‌ترین عوارض شهری معطل می‌ماند، شهروندان از تکالیف خود بی‌خبرند و رابطه یکطرفه است که می‌تواند به سوءتفاهم و نارضایتی تبدیل شود.
وی افزود: نظام بروکراتیک شهرداری نیز غیرشفاف و غیرپاسخگو است که منجر به ایجاد نارضایتی می‌شود.
حیدری ادامه داد: برای پاسخگو بودن و افزایش رضایتمندی شهروندان معرفی سامانه‌ها شرط کافی برای اتمام کار نیست بلکه کوتاه کردن فرایندها مهم است. 
وی گفت: باید با حفظ حرمت و کرامت با شهروندان رفتار کرد و شاخص برای ارتقاء مدیران و معاونان در مناطق شهرداری توجه به مشکلات مردم باشد. 

منبع: ایرنا 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.